Тренінг розвитку комунікативної компетентності медичних сестер

27 листопада 2023 року був проведений онлайн тренінг розвитку комунікативної компетентності для здобувачів освіти, спеціальності
223 Медична сестра  (бакалавр) на кафедрі психології та філософії для студентів 1-4 курсів спеціальності «Медсестринство» на основі базової загальної середньої освіти та повної загальної середньої освіти, закладу фахової передвищої освіти фахового коледжу.

Інструментом будь-якої діяльності особистості є комунікативна компетентність, вона входить – поряд із спеціальними знаннями та досвідом – у базову компетентність сестри медичної.

Компетентність – це якість особистості, її певне надбання, що ґрунтується на знаннях, досвіді, моральних засадах і проявляється у критичний момент завдяки вмінню знаходити зв'язок між ситуацією та знаннями.

  В процесі підготовки сестер медичних необхідно сформувати вміння уважно слухати, бути емпатійним, будувати середовище довіри та давати співрозмовнику відчуття підтримки, отримувати та надавати конструктивний зворотній зв’язок.

Доцентка кафедри психології та філософії, психологіня Медико психологічного центру Вікторія Осипенко провела тренінг комунікативної компетентності для студентів 1-4 курсів спеціальності «Медсестринство» на основі базової загальної середньої освіти та повної загальної середньої освіти, закладу фахової передвищої освіти фахового коледжу. Здобувачі освіти мали можливість знайомитись з феноменом комунікації в професійні діяльності сестри медичної. Учасники тренінгу опрацювали типові помилки  комунікацій та комунікативні викривлення.  Опановували навички невербальної комунікації та розглядали можливості використання таких навичок в оптимізації діяльності.

Доцентка Марина Тимофієва підготувала теоретичну та практичну частину тренінгу з розвитку емпатії. Студентка 2 курсу спеціальності «Медична психології» Діана Попович, яка має вдалий досвід проведення тренінгів в БДМУ, підготувала для медичних сестер (бакалаврів) презентацію та вправи для розвитку комунікативної компетентності в педіатричному відділені. Саме ці питання обговорювались на зустрічі работодавців і медичних сестер та були запропоновані для впровадження в навчальний процес.

Як стверджує головний куратор АннаСлубська: «…такі види неформальної освіти покращують практичні навички в професійній діяльності сестри медичної, спрямовують на розвиток фахових компетентностей та саморозвиток».

 

Підготувала, доцентка кафедри психології та філософії Марина Тимофієва