Вебінар «Школи психотерапії: історичний огляд і можливості інтеграції з позитивною крос-культурною психотерапією»
Дата публікації допису: May 18, 2020 2:12:40 PM
Українським інститут позитивної крос-культурної психотерапії і менеджменту спільно з Українською асоціацією позитивної психотерапії 13 травня було проведено вебінар «Школи психотерапії: історичний огляд і можливості інтеграції з позитивною крос-культурною пстхотерапією».
Під час зустрічі було розглянуто виникнення і розвиток методів психотерапії в історичній перспективі, коротко описано основні положення кожного методу і була здійснена спроба дослідити можливості їх інтеграції з позитивною психотерапією. Зокрема, порівняльний аналіз був здійснений з такими напрямками: психоаналіз та юнгіанство, когнітивно-поведінкова терапія, транзактний аналіз, гештальт-терапія, інтегративна психотерапія Р. Ерскіна, екзистенційний аналіз.
З метою підвищення професійних якостей у студентів спеціальності «Медична психологія» доцент Павлюк О. І. запросила їх до участь у вебінарі.
Позитивна психотерапія – це новітній гуманістичний напрямок сучасної психотерапії, офіційно визнаний Європейською Асоціацією Психотерапії (EAP) у 1996 році.
Назва Позитивної психотерапії походить від лат. positum, що значить “даний”, “фактичний”, “дійсний”, “той, що є насправді”.
У Позитивній психотерапії зазначається, що хвороби, конфлікти, стреси, життєві негаразди є даністю життя кожної людини і це треба визнавати. І, поруч з цим, корисно визнавати, що людина наділена здібностями, завдяки яким здатна знаходити рішення найскладніших проблем та втілювати їх у життя. Це також даність життя кожної людини.“Якщо існує проблема — то існує і її вирішення”.
Позитивна психотерапія наголошує на цілісному баченні життя людини (холістичний підхід)та оптимістичному сприйнятті її природи (позитивна концепція людини), з врахуванням всіх дійсних її складових.
Основними складовими методу Позитивної психотерапії є:
- Positum-підхід, що базується на принципі надії по відношенню до конструктивної природи людини, її здібностей та можливостей вирішувати власні проблеми;
- Психодинамічний диференційний аналіз змісту конфліктів, що базується на принципі гармонізації актуальних та базових здібностей “Знати” та “Любити”;
- 5-крокова стратегія психотерапевтичної допомоги на основі принципу консультування, у процесі якого клієнти вчаться самі допомагати собі.