Дистанційне навчання в БДМУ: виклики та нова освітня реальність
Дата публікації допису: Mar 24, 2020 11:45:11 AM
Звісно спочатку важко було звикнути до дистанційного навчання, адже це зовсім інший формат освітнього процесу. За простотою підключення та у плані ефективності вважаю MOODLE, Hangouts Meet та Zoom найбільш підходящими. Хоча ці програми уже давно використовують у більшості навчальних закладів на Заході, в Україні, звісно, це спершу був як вимушений метод на час карантину. Власне до карантину добре знайома була з системою управління навчанням MOODLE, адже активно використовую її в БДМУ для планування навчального процесу, створення дистанційних курсів, опитування одночасно великої кількості студентів, завантаження файлів, обміну повідомленнями. E-learning можна зараз розглядати як додаткову складову освітнього процесу в цілому, що дозволить покращити його і залишитися на рівні зі світовими тенденціями.
Оскільки працюю на теоретичній кафедрі, то пари ведуться по 2 групи разом, тому опитати 28 студентів за півтори години онлайн майже неможливо. Прийшлось адаптовуватись та використовувати різні методи навчання і форми опитування. Обов’язково даю індивідуально кожному завдання напередодні – часто це творчі доповіді чи ессе. Після виступу кожен бажаючий може задати запитання до доповідача, нерідко виникають запеклі дискусії. Також після доповіді кожен отримує по 2 запитання, які стосуються всієї теми семінару. Тому дуже легко визначити як студент орієнтується у темі і чи взагалі готовий до заняття. Використовуючи Google Meet, студенти чудово презентують доповіді та презентації онлайн, транслюючи їх безпосередньо у відеоконференції. Дуже подобається як іноземні студенти готують творчі завдання з філософії – у них інше світоглядне бачення звичних для нас речей. Студенти з Індії, Сирії, Єгипту, Гани часто висловлюють контраверсійні думки у своїх презентаціях і ми обговорюємо їх на парі. Тому обов’язково на кожну тему розробляю контрольні запитання, питання для дискусії, які часто є провокативними, ситуативні задачі та готую наочність.
За допомогою MOODLE є можливість протестувати всіх одночасно під час заняття, адже на платформі є функція регулювання і обмеження у часі а також опція «Повноекранний режим з Javascript безпекою», яка відкриває вікно тесту на весь екран і закриває інші вікна, не допускаючи навігаційне управління. При цьому недоступні команди: копіювати, вставити та контекстне меню, а також блокується доступ до інших програм. Постійно користуюсь цією опцією, щоб мінімізувати списування під час тестування. Крім того функція випадкового відбору питань дозволяє, щоб студенти, які, до прикладу, проживають у одній кімнаті в гуртожитку, отримували інші питання при проходженні одного і того ж тесту. І найприємніше – не потрібно довго перевірять відповіді, адже MOODLE виконує статистичну обробку результатів тестування і виводити ці результати у таблицю.
Для підтримки зв’язку, нагадування та комунікації із студентами також використовую Viber , Telegram та WhatsApp. Студенти сумлінно виконують завдання та хочу відзначити 100% відвідуваність інтернет-пар, адже до них можна підключитись, не виходячи з дому, маючи лише доступ до інтернету.