З НАГОДИ ВІДЗНАЧЕННЯ ВСЕСВІТНЬОГО ДНЯ ПСИХІЧНОГО ЗДОРОВ’Я НА КАФЕДРІ ПСИХОЛОГІЇ ТА ФІЛОСОФІЇ СПІЛЬНО С ФАХІВЦЯМИ МЕДИКО-ПСИХОЛОГІЧНОГО ЦЕНТРУ БДМУ 11 ЖОВТНЯ 2021 РОКУ БУЛО ПРОВЕДЕНО ОНЛАЙН КРУГЛИЙ СТІЛ «ПСИХІЧНЕ ЗДОРОВ’Я: МІФИ ТА РЕАЛЬНІСТЬ»

Дата публікації допису: Oct 13, 2021 8:53:35 AM

Всесвітній день психічного здоров’я традиційно у всьому світі відзначають 10 жовтня. Самий цей день привертає увагу фахівців з психічного здоров’я (психологів, психотерапевтів, психіатрів) до важливих завдань кожної людини та суспільства в цілому щодо профілактики, підтримки та забезпечення психічного здоров’я. 

11 жовтня 2021 року кафедра психології та філософії спільно з медико-психологічним центром Буковинського державного медичного університету організували та провели онлайн засідання круглого столу «Психічне здоров’я: міфи та реальність», присвяченого Всесвітньому дню психічного здоров’я.

Основною метою засідання круглого столу до Всесвітнього дня психічного здоров’я 2021 року було аналіз наслідків захворювання COVID-19 для психічного здоров’я населення та розвиток важливих навичок профілактики,  збереження та розвитку стресостійкості особистості.

Тема психічного здоров’я особистості набуває все більшої актуальності у сучасних умовах розвитку суспільства та привертає увагу і зацікавленість не лише у викладачів, фахівців-практиків та студентів спеціальності 225 «Медична психологія», але й у студентів інших спеціальностей.

Модератором круглого столу виступила старший викладач кафедри психології та філософії, к.пс.н. Любов Любіна.

У засіданні взяли участь:

Марина Тимофієва – в.о. завідувача кафедри психології та філософії Буковинського державного медичного університету, кандидат психологічних наук, доцент;

Валентина Радчук – завідувач кафедри практичної психології Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича, кандидат психологічних наук, доцент;

Євгенія Курагіна – керівник психологічної служби Національного авіаційного університету, член Асоціації психологів вищої школи України (АПВШУ);

Олександр Поліщук – керівник медико-психологічного центру Буковинського державного медичного університету, кандидат медичних наук, доцент, член АПВШУ;

Оксана Пендерецька – практичний психолог медико-психологічного центру Буковинського державного медичного університету;

Любов Любіна – старший викладач кафедри психології та філософії, кандидат психологічних наук, практичний психолог медико-психологічного центру Буковинського державного медичного університету, голова секції системної сімейної психотерапії Чернівецької філії Української спілки психотерапевтів;

Вікторія Осипенко – викладач кафедри психології та філософії, кандидат психологічних наук, практичний психолог медико-психологічного центру Буковинського державного медичного університету, голова секції психодрами Чернівецької філії Української спілки психотерапевтів, член АПВШУ;

Ірина Блажіна – асистент кафедри нервових хвороб, психіатрії та медичної психології ім. С.М. Савенка, психіатр, голова Чернівецької філії Української спілки психотерапевтів.

Ольга Юрценюк – доцент кафедри нервових хвороб, психіатрії та медичної психології ім. С.М. Савенка, кандидат медичних наук, психіатр медико-психологічного центру Буковинського державного медичного університету.

До заходу також долучились практичні психологи ЗВО України - члени Асоціації психологів вищої школи України, студенти 1-6 курсів спеціальності 225 «Медична психологія» та студенти інших спеціальностей Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича та Буковинського державного медичного університету.

З привітальним словом виступила в.о. зав. кафедри психології та філософії, доцент Марина Тимофієва, яка представила доповідь «Внутрішня дитина» – наші ресурси та відчуття життя». Спікер зауважила, що саме поняття «внутрішня дитина» прийшло з теорії транзактного аналізу Еріка Берна, яке символізує певний стан людини в якому вона є найбільш чутливою та вразливою. «Непрожиті дитячі переживання – ключ до багатьох проблем. А негативні програми, закладені в дитинстві, заважають побудувати життя так, як хочеться. Травмована дитина всередині нас може змушувати нас страждати. …ми дорослішаємо, досягаємо, зростаємо у всіх розуміннях цього слова, але для внутрішньої гармонії – всередині кожного з нас має пустувати, гратися, фантазувати, мріяти та сама шестирічна, смілива і впевнена в собі та своїх талантах, людина». Під час виступу Марина Тимофієва розкрила причини та наслідки травмування «внутрішньої дитини» особистості, а також запропонувала вправи з метою дослідження та аналізу теперішнього стану психіки.

Керівник медико-психологічного центру Буковинського державного медичного університету Олександр Поліщук представив інформацію щодо діяльності медико-психологічного центру зі студентами та співробітниками медичного університету з метою профілактики та збереження психічного здоров’я.

Ірина Блажіна ознайомила присутніх з наслідками захворювання COVID-19 для психічного здоров’я людини за результатами масштабного дослідження США та Республіки Ірландія до та під час пандемії COVID-19. Спікер зауважила, що пандемія впливає на психічне здоров’я більшого числа людей, ніж фактичне число інфікованих осіб, й що психологічні наслідки можуть зберегтись ще довгий час після пандемії з більш високою поширеністю, ніж саме захворювання. За даними представлених досліджень до розладів психіки та поведінки людей після одруження від COVID-19 належать: пригнічений настрій (10,5%), безсоння (12,1%), тривожність (12,3%), дратівливість (12,8%), порушення памяті (18,9%), втома (19,3%), травматичні спогади (30,4%), розлади сну (100%); через рік після виписки зі стаціонару поширеність депресивних, тривожних розладів та ПТСР становило 29,0%. В обговоренні представленої доповіді взяла участь Валентина Радчук, яка наголосила про важливість представленої інформації та її значущість для населення, й запропонувала поширити представлену інформацію у вигляді просвітницьких публікацій для широкого загалу.

З доповіддю на тему «Важливі навички психічного здоров’я – розвиток стресостійкості» виступила Любов Любіна, яка окреслила особливості протікання стресу, причини його виникнення та наслідки для психічного здоров’я особистості. Спікер зауважила, що стреси впливають не лише на поведінку людини, її працездатність та здоров’я, але й визначають взаємовідносини з оточуючими та у родині. Особлива увага у виступі була присвячена розгляду найважливіших навичок стресостійкості та питанню профілактичної психологічної допомоги з метою попередження негативного впливу травматичних факторів на психічне здоров’я людини.

Вікторія Осипенко  запросила учасників заходу до дискусії на тему «Ці прості важливі речі», про ресурси в нашому житті. Під час дискусії було обумовлено основні складові психічного здоров’я і благополуччя та окреслено ознаки психічного здоров’я за Міжнародним стандартом. Окремий практичний акцент для слухачів було зроблено на корисних звичках для ментального здоров’я.

Євгенія Курагіна наголосила на важливості проведення психологічної роботи з людьми похилого віку задля підтримки та збереження їх психічного здоров’я та інтеграції літніх людей, в тому числі тих, які мають психічні захворювання, у суспільне життя.