ІНДИВІДУАЛЬНА ТРАЄКТОРІЯ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ВИКЛАДАЧІВ КАФЕДРИ ПСИХОЛОГІЇ ТА ФІЛОСОФІЇ  БУКОВИНСЬКО ДЕРЖАВНОГО МЕДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ

Дата публікації допису: Jan 03, 2023 9:26:6 AM

                         

      Якщо ви здобули освіту, нехай інші запалюють від неї свічки.Маргарет Філер

 

Головною метою освіти є створення людини, здатної робити нове, а не повторювати те, що вже зроблено прийдешніми поколіннями.

 Жан Піаже

Професійна компетентність педагога – це його знання, вміння, особистий досвід. Бути компетентним означає бути здатним мобілізувати в певній ситуації отримані знання й досвід. Професійну компетентність потрібно постійно розвивати й удосконалювати. Поняття професійної компетентності педагога виражає єдність його теоретичної та практичної готовності до здійснення педагогічної діяльності і характеризує його професіоналізм. Педагогічний професіоналізм і педагогічна компетентність розглядаються в контексті безперервної педагогічної освіти й педагогічної діяльності.

Згідно з ст.1. п.9, ст. 53  Закону України «Про освіту» педагогічний працівник має право на індивідуальну освітню траєкторію – «…персональний шлях реалізації освітнього потенціалу здобувача освіти, що формується з урахуванням його здібностей, можливостей і досвіду, ґрунтується на виборі здобувачем освіти видів, форм і темпу здобуття освіти…».

Викладачі кафедри психології та філософії впродовж останніх нелегких років в період епідемії Ковід та воєнних дій в Україні підвищували власну професійну компетентність з метою передачі знань здобувачам освіти, допомоги людям, які потребують кваліфікованої психологічної допомоги.

Процес підвищення кваліфікації викладачів кафедри професора Алли Борисюк, доцентів Ніни Зорій, Марини Тимофієвої, Ігоря Скакуна, Богдани Фінк (Манчул), старших викладачів Любов Любіної та Вікторії Осипенко, Анни Слубської та Микити Глущенко не обмежується однією формою навчання – це участь у тренінгах, конференціях, вебінарах, семінарах-практикумах, семінарах-нарадах, семінарах-тренінгах, майстер-класах.

Основними напрямками підвищення кваліфікації викладачів кафедри  за

2021-22 роки є наступні:

-       співпраця з організацією «Американські Ради з міжнародної освіти: ACTR/ACCELS», участь у проекті  «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти» (Academic IQ Initiative);

-       Івано-Франківська академія Івана Золотоустого ТУ «Сучасні технології викладання у вищих медичних навчальних закладах на основі психолого-педагогічних та морально-етичних аспектів»;

-       Національний університет охорони здоров’я України ім. П. Л. Шупика, он-лайн цикл тематичного удосконалення «Нові технології передавання знань», «Інноваційна педагогічна діяльність у закладах фахової передвищої освіти»;

-       Навчання по наданню первинної кризової психологічної допомоги / Introduction to Emergency Psychologу // під керівництвом Melinda Endrefy, психологині Асоціації екстреної допомоги AMURTEL (Румунія) та університету Ла-Лагуна (Іспанія);

-       Оnline course «Psychological  First Aid for People in Crisis» Aid From Israel (certificate), MASHAV;

-       Оnline course «Supporting People through Grief and Loss», MASHAV Aid From Israel (certificate);

-       Оnline course «Treating Victims of Child Sexual Abuse», MASHAV Aid From Israel;

-        Оnline course  «Hibuki, trauma therapy for children», MASHAV Aid From Israel;

-        The introductory course of  trauma therapy, supported by the UNESCO Chair of the Academy of Special Pedagogy (Warsaw) (Dealing with Acute Shock Injury, Eating Disorders, a Response to Trauma, Traumatic loss, War-related psychological trauma, Neuropsychology of emotions, Working with beliefs) Institute forDevelopment and Therapy «Sophia» (Poland) Foundation «Gdy Liczy się Czas» (Poland) Foundation «Edukacja dla Demokracji (Poland);

-          онлайн-курси «Dealing with Grief – Ukraine» MASHAV  Israel's Agency for International Development Cooperation «Основи самодопомоги та допомоги близьким в кризових  ситуаціях» // MASHAV – Israel's Agency for International Development Cooperation за підтримки Уряду Ізраїлю.

Бюро ВООЗ в Україні провело підготовку  тренерів за курсом «Самодопомога Плюс». Учасником тренінгу була викладач кафедри  Вікторія Осипенко. Цей тренінг для тренерів з інтервенції «Самодопомога плюс»   було проведено 15-18 грудня 2022 у Львові.

Після завершення навчання тренери масштабуватимуть отримані знання шляхом підготовки фасилітаторів, які потім зможуть навчати технікам управління стресом людей, яким надається допомога та підтримка. Тож громадяни, які через війну перебувають у складних обставинах та переживають стрес, зможуть дізнатися, як піклуватися про своє психічне здоров’я.

Курс «Самодопомога Плюс» був розроблений ВООЗ як груповий курс управління стресом, що складається із п'яти занять. Його можна використовувати для подолання стресу у дорослих, незалежно від того, чи є у них діагностований психічний розлад.

Тренінги були проведені на сприяння Національній програмі психічного здоров'я та психосоціальної підтримки, яку ініціювала перша леді України Олена Зеленська у травні 2022 року, та за фінансової підтримки уряду Німеччини.

Розвиток власного інтелектуального й загальнокультурного потенціалу, забезпечує поповнення власного ресурсу (оскільки специфіка педагогічної діяльності – віддавати знання, уміння, емоції), задовольняти духовні потреби здобувачів освіти.

Підготувала доцент кафедри психології та філософії Марина Тимофієва