«Ігри, в які грають люди. Трансактний аналіз Е. Берна» (науково-практичний семінар)
Дата публікації допису: May 14, 2020 8:4:31 AM
16 травня в Україні відзначається професійне свято працівників науки – День науки. Він встановлений Указом Президента від 14 лютого 1997 № 145/97.
Україна – держава з високим рівнем освіти і науки. Вся українська наукова спільнота має давні традиції: знаходить для себе час на свято і проводить наукові зібрання, семінари, круглі столи, конференції. У професійне свято ми поспішаємо приєднатися до привітань на адресу всіх вчених і наукових співробітників. Здоров’я Вам і нових досягнень! Успіхів у роботі і щастя в особистому житті!
7 травня 2020 року до Дня науки в Україні доцент Марина Тимофієва разом зі співробітниками бібліотеки БДМУ провели он-лайн науково-практичний семінар «Ігри, у які грають люди. Трансактний аналіз Е. Берна», до 110-річчя від дня народження, зі студентами І курсу спеціальності «Медична психологія»
Маша Данилова, Світлана Тулевська підготували презентацію про американського психолога і психотерапевта Еріка Берна, під час якої ознайомили учасників наукового семінару з біографією Всесвітньо відомого психолога, висвітили етапи становлення його як психоаналітика та психотерапевта, закцентували увагу на роках активної роботи та відомих публікаціях.
Світлана Тулевська надала студентам інформацію, щодо наявності літератури (втому числі і електронної) в бібліотеці БДМУ, а також підготувала посилання на сучасні публікації на тему Трансактного аналізу.
Доц. Марина Тимофієва розкрила основні ідеї трансактного аналізу Е. Берна, структуру особистості, яка включає три его-стани «Я»: Батько, Дитина, Дорослий та спеціальну термінологію: гра, погладжування й удари, трансакції, заборони і ранні рішення, життєвий сценарій, життєві установки. Наведена позиція психолога як вчителя та експерта й активна позиція клієнта в корекційному процесі. Розкрито техніку сімейного моделювання, аналіз трансакцій, життєвого сценарію.
Застосування трансактного аналізу формують основу комунікації, сприяють підтвердженню вибраних людиною ролей і зміцненню життєвої позиції.
Розкрито поняття сценарію – життєвого плану, що нагадує спектакль, в якому особа вимушена грати певну роль. Сценарій безпосередньо залежить від позицій, прийнятих в дитинстві, і записується в Его-стан Малюка через транзакції, які відбуваються між батьками і дитиною. Часткою сценарію є психологічні ігри, “в які грають люди” (Е. Берн). Згідно Берну, майже вся людська діяльність запрограмована життєвим сценарієм, що започатковується в ранньому дитинстві.
Під час науково-практичного семінару студенти мали можливість закріпити теоретичний матеріал техніками Трансактного аналізу.
Доц. Марина Тимофієва зауважила про когнітивний аспект методик Трансактного аналізу для особистісного росту і які дозволяють студентам вийти за межі неусвідомлюваних шаблонів поведінки і отримати можливість нової довільної поведінки.