В БДМУ обговорили психологічні особливості розвитку дітей раннього віку
Дата публікації допису: May 22, 2017 10:20:48 AM
17 травня з нагоди Дня сім’ї на кафедрі психології та філософії професор
Алла Борисюк, доц. Марина Тимофієва, викладач Олеся Павлюк провели науковий семінар для студентів медичного факультету №4, І курсу, спеціальності «Медична та психологічна реабілітація, VI курсу спеціальності «Медична психологія» на тему «Психологічні особливості розвитку дітей раннього віку. Теорія».
Зав. кафедри Алла Борисюк переконана у тому, що успіху у вихованні поколінь можна досягти тільки спільними зусиллями сім'ї, школи і громадськості. Підкреслила актуальність наукового семінару, оскільки сімейне виховання, батьківська педагогіка закладають основи для розвитку особистості, формують характер молодої людини, моральні почуття, поведінку, громадянську зрілість.
Викладачем Олесею Павлюк на науковий семінар було запрошено Месюк Наталію, психолога обласного центру соціальних служб сім’ї, дітей та молоді, яка вважає, що у здорових сім’ях дитина будує стосунки безпечної прив’язаності з батьками у такий самий природний спосіб, як вона дихає, їсть, усміхається, плаче… і поза тим, що батьки задовольняють потреби своєї дитини, вони насправді «танцюють» з нею.
Втім, є інші сім’ї, у яких дитина не лише не танцює, але й навіть не чує звуків музики. У цих сім’ях дитина не спроможна сформувати стосунки безпечної прив’язаності.
Викладачі разом зі студентами під час тренінгу визначали роль та місце сімейних форм виховання, розкривали соціально-психологічні особливості дітей, аналізували закономірності розвитку дитини на різних вікових етапах та особливості її адаптації до сім’ї, акцентувати увагу на методах та формах виховання й налагодження взаємин із дітьми, шляхів підтримки довготривалих стосунків.
Марина Тимофієва підготувала презентацію та розкрила теорію об’єктних відносин впливового британського аналітика, яка стояла біля витоків дитячого психоаналізу, ігрової психоаналітичної терапії і теорії об'єктних відносин – Мелані Кляйн, яка найважливішим чинником і підґрунтям психічного розвитку, вважала взаємодію дитини з матір'ю і материнськими грудьми. Однак далеко не завжди процес грудного годування і особливості материнської турботи повністю відповідають запитам дитини і позитивному розвитку особистості.
Майбутні лікарі-психологи отримали досвід проведення тренінгу мета якого: формування усвідомленого рішення батьків щодо створення сімей усиновителів, опікунів, піклувальників, прийомних та дитячих будинків сімейного типу шляхом формування необхідних сфер компетентностей.