Експериментальна психологія та психодіагностика
Кризове консультування
Психологія сім’ї
Реабілітаційна психологія
Психологія праці та управління
Історія психології та сучасні напрямки у психології
Візуальна психодіагностика
Спеціаліст, спеціальність «Психологія», Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича
Викладач психології
Системний сімейний психотерапевт (Українська Спілка Психотерапевтів Європейської Асоціації Психотерапії)
Сексолог (Українська Школа сексології)
Травматерапевт в методі ЕМДР (EMDR EUROPE)
Психологічна резильєнтність і професійне здоров’я фахівців допомагаючих професій
• психологічна стійкість майбутніх медичних психологів;
• вплив стресу та вигорання на професійну компетентність;
• методи зміцнення психологічної надійності (майндфулнес, ACT, дихальні техніки, саморефлексія);
• розвиток зрілої професійної ідентичності студентів медичних закладів освіти.
Системна сімейна терапія та функції симптомів у дитячо-батьківських системах.
• симптоми дітей як елементи регуляції балансу влади, меж, близькості та дистанції;
• дитяча поведінка як прояв системних патернів (агресія, регрес, соматизація, соціальна ізоляція);
• роль підсистем і кордонів у формуванні симптоматики;
• вивчення сім’ї як саморегульованої кібернетичної системи.
Психосексуальний розвиток і сексуальність у контексті сімейної системи.
• вплив сімейних патернів прив’язаності на сексуальні сценарії дорослих;
• сексуальні кризи в парі в умовах емоційної небезпеки;
• інтеграція сексології в системний підхід;
• робота з парами після зради, у стані травми чи тривалого роз’єднання.
Емоційно-фокусована терапія (EFT) та моделі емоційної безпеки в парі.
• емоційна прив’язаність в подружній системі;
• механізми емоційного зближення й відновлення безпеки;
• трансформація негативних циклів взаємодії;
• дистанційні стосунки і зниження емоційної чутливості.
Травматерапія та інтеграція EMDR у сімейному й індивідуальному консультуванні
• робота з травмою втрати, воєнною травмою, вторинною травматизацією;
• ресурсні практики для дорослих і дітей;
• вплив колективної травми на сімейні динаміки;
• поєднання EMDR з системним підходом для роботи з симптомами.
Педагогічна психологія та методологія навчання майбутніх медичних психологів
• оптимізація навчального процесу;
• формування клінічного мислення;
• практикоорієнтовані моделі викладання (кейс-метод, рефлексивні практики, хронометрія);
• розвиток комунікативної компетентності лікаря-психолога.
Міждисциплінарні дослідження (психологія – медицина – соціальні науки)
• психосоматичні розлади та кризове консультування;
• стрес, тривога та їх тілесні маркери у медичних пацієнтів;
• адаптаційні механізми в екстремальних умовах (війна, міграція, втрати).
Працює в університеті з 2003 р. на посаді викладача закладу вищої освіти кафедри психології та філософії.
Психолог-консультант Медико-психологічного центру Буковинського державного медичного університету.
У 2015 році захистила дисертацію на тему "Гендерні особливості формування професійної компетентності студентів-медиків" Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України та здобула науковий ступінь кандидата психологічних наук.
Голова секції системної сімейної психотерапії Чернівецької філії Української спілки психотерапевтів
Закордонні статті включені до наукометричної бази WEB OF SCIENCE:
Kashpur, Y., Liubina, L., Koval, H., Oliinyk, O., Fedoryshyn, H., & Tsomyk, K. (2024). Psychological techniques for counselling individuals on sexual attitudes and discrimination. BRAIN:Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 15(3), 133-140. DOI: http://dx.doi.org/10.70594/brain/15.3/9
Вітчизняні статті:
Любіна Л.А., Медянова О.В., Дворніченко Л.Л. Психологічна резильєнтність особистості в умовах війни. Журнал «Перспективи та інновації науки» (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»), №10(28), 2023. С. 601-611. (Згідно наказу Міністерства освіти і науки України вiд 27.09.2021 № 1017 журналу присвоєно категорію "Б" із психології та педагогіки.) DOI: https://doi.org/10.52058/2786-4952-2023-10(28)-601-611
Любіна Л.А., Марциняк-Дорош О.М., Медвідь І.В., Дунець Л.М. Вплив дихальних технік у майндфулнес і терапії прийняття та відповідності (АСТ) на прояви стресу й тривожності. Журнал «Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»)»: журнал. 2025. № 11(57) 2025. С. 3866. С. 2146-2160. (Згідно наказу Міністерства освіти і науки України вiд 27.09.2021 № 1017 журналу присвоєно категорію "Б" із психології та педагогіки.) DOI: https://doi.org/10.52058/2786-4952-2025-11(57)
Вітчизняні статті. Блог БДМУ:
Любіна Л.А. Про феномен «страху іспиту» з точки зору психології. 01 лютого 2021 року. Блоги БДМУ. Доступ до джерела: https://www.bsmu.edu.ua/blog/pro-fenomen-strahu-ispytu-z-tochky-zoru-psyhologiyi/
Любіна Л.А. Навички резильєнтності або Як захистити своє ментальне здоров’я в умовах постійного стресу? 11 порад психолога. Блог БДМУ, 2022. Доступ до джерела: https://www.bsmu.edu.ua/blog/yak-zahystyty-svoye-mentalne-zdorovya-v-umovah-postijnogo-stresu/
Любіна Л.А. Щоб правильно адаптувати дитину до школи. Газета «Погляд». 31 серпня 2019 року.
Любіна Л. А. Сімейна історія як ресурс. ХХV науково-практична конференція УСП «Психотерапія і свобода» (28-30 червня 2020 року), м.Запоріжжя, 2020.
Закордонні тези:
Liubina L., Osypenko V., Hlushchenko M. Important self-help skills – development of resilience of personality in the conditions of today's ukrainian society. XVIII International Scientific and Practical Conference «Advancing in research, practice and education», 10-13 May 2022, Florence, Italy. P 538-541. ISBN – 979-8-88526-737-3; DOI: 10.46299/ISG.2022.1.18
Вітчизняні тези:
Любіна Л. Сімейна історія як ресурс сімейної системи / Сім’я як дзеркало системи сучасного світу: Матеріали XIX Міжнар. наук.-практ. Онлайн конф. З системної сімейної психотерапії УСП (Чернівці, 16-18 жовтня 2020 р.); [редкол.: Т. М. Бойчук (голова), Л. А. Любіна (співголова) та ін.], БДМУ, Чернівці, 2020. 82 с., С.37-41.
Любіна Л. А., Стойка В.Я. Теоретичний аналіз феномену лідерства в сучасних соціально-психологічних теоріях. Матеріали V Міжнародної науково-практичної конференції студентів та молодих учених «Мотивація в системі академічної доброчесності» ВДНЗ України «Буковинський державний медичний університет», Чернівці, БДМУ, 2020. С. 162-163. ISBN 978-966-697-864-9
Любіна Л. А., Зрибнєва К.С. Ієрархічна структура мотивації навчання студентів. Матеріали V Міжнародної науково-практичної конференції студентів та молодих учених «Мотивація в системі академічної доброчесності», ВДНЗ України «Буковинський державний медичний університет», Чернівці, БДМУ, 2020. С. 200-202. ISBN 978-966-697-864-9
Любіна Л. А. Копінг-стратегії поведінки студентів з різним рівнем стресостійкості. Матеріали 101-ї підсумкової наукової конференції професорсько-викладацького персоналу ВДНЗ України «Буковинський державний медичний університет», 10, 12, 17 лютого 2020 року, Чернівці, БДМУ, 2020. С. 419-420.
Любіна Л. А., Стойка В.Я. Дослідження комунікативної толерантності особистості в системі студентського самоврядування. VI Міжнародна науково-практична конференція студентів та молодих учених «Роль і місце студентського самоврядування у підвищенні якості освіти», 17-19 березня 2021 року (онлайн) Буковинського державного медичного університету, Чернівці, БДМУ, 2021. Доступ до джерела: https://studrada.bsmu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/03/programa-2021-2.pdf
Любіна Л. А., Головащенко А. Емоційне лідерство у системі студентського самоврядування. VI Міжнародна науково-практична конференція студентів та молодих учених «Роль і місце студентського самоврядування у підвищенні якості освіти», 17-19 березня 2021 року (онлайн) Буковинського державного медичного університету, Чернівці, БДМУ, 2021. Доступ до джерела: https://studrada.bsmu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/03/programa-2021-2.pdf
Любіна Л. А., Механошина Д. Дослідження психологічних особливостей адаптації студентів медичного університету до умов дистанційного навчання. VI Міжнародна науково-практична конференція студентів та молодих учених «Роль і місце студентського самоврядування у підвищенні якості освіти», 17-19 березня 2021 року (онлайн) Буковинського державного медичного університету, Чернівці, БДМУ, 2021. Доступ до джерела: https://studrada.bsmu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/03/programa-2021-2.pdf
Освітньо-професійна програма:
Поліщук О.Ю., Пашковський В.М., Сорокман Т.В., Сажин С.І., Любіна Л.А., Осипенко В.А. та ін. Освітньо-професійна програма для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти, спеціальності 225 «Медична психологія», галузі знань 22 «Охорона здоров’я» (Наказ №340-Адм від 01.09.2021р.).
Навчально-методичні посібники:
Любіна Л. А., Радчук В. М., Борисюк А. С. Психодіагностика. Навчальний посібник. Чернівці, БДМУ, 2018. 276 с.