Життя кафедри

  • Профорієнтаційна робота серед диреткорів та учнів загальноосвітніх шкіл
    Професорсько-викладацький склад Буковинського державного медичного університету взяв участь у проведенні єдиного Дня цивільного захисту та об’єктивного тренування.

    10 травня на базі Берегометської ЗОШ І-ІІІ ступенів №3 для директорів загальноосвітніх шкіл та учнів Вижницького району викладачі БДМУ демонстрували основи надання серцево-легеневої реанімації на етапі надання першої долікарської допомоги та накладання пов’язок на окремі ділянки тіла в екстренних ситуаціях.

    Захід розпочала помічник ректора з іміджевої політики, професор Алла Борисюк, яка розповіла про психологічні аспекти евакуації дітей у школі. Про важливість вміння та як проводити серцево-легеневу реанімацію розповіла асистент кафедри фтизіатрії та пульмонології Інга Єременчук.

    Викладачі брали участь у моделюванні ситуації психологічної підготовки дітей та вчителів, спільно з ДСНС у Чернівецькій області проводили евакуацію особового складу школи.

    Багатьом вчителям вдавалося провести масаж серця та штучне дихання правильно, що викликало захоплення. Учні охоче демонстрували відпрацьовані навички накладання пов’язок.



    Опубліковано·27 трав. 2019 р., 07:04 Кафедра психології та філософії ‎(Підрозділ БДМУ, Чернівці)‎
  • Професор БДМУ взяла участь у семінарі для суддів
    В межах підвищення кваліфікації суддів місцевих та апеляційних судів 2-3 травня 2019 року Чернівецьким регіональним відділенням Національної школи суддів України організовано семінар на тему «Незалежність і підзвітність суддів як взаємопов’язані чинники українського правосуддя». На заході були присутні судді з 13 областей України. З метою забезпечення підготовки висококваліфікованих кадрів для системи правосуддя України взяла участь в роботі семінару завідувач кафедри психології та філософії БДМУ, доктор психологічних наук, професор Алла Борисюк, яка провела семінар-тренінг на тему «Культура гідності та відповідальність суддів».
    Опубліковано·13 трав. 2019 р., 03:47 Кафедра психології та філософії ‎(Підрозділ БДМУ, Чернівці)‎
  • Нарада профільних кафедр вищих медичних закладів освіти України з навчальних дисциплін «Експериментальна психологія та психодіагностика» та «Основи психотренінгу»
    26 квітня на кафедрі психології та філософії ВДНЗ України «Буковинський державний медичний університет» відбулась нарада профільних кафедр вищих медичних закладів освіти України з навчальних дисциплін «Експериментальна психологія та психодіагностика» та «Основи психотренінгу» підготовки фахівців за спеціальністю 225«Медична психологія».

    У засіданні взяли участь завідувач кафедри психології та філософії, професор Борисюк А.С. (Вищий державний навчальний заклад України «Буковинський державний медичний університет»), завідувач кафедри загальної і медичної психології, доктор медичних наук, Заслужений лікар України, професор Матяш М. М. (Національний медичний університет імені О.О. Богомольця), завідувач кафедри медичної психології та психіатрії з курсом післядипломної освіти, професор Пшук Н. Г. (Вінницький національний медичний університет ім. М. І. Пирогова), кандидат психологічних наук, доцент кафедри загальної і медичної психології Городнова Н. М. (Національний медичний університет імені О.О. Богомольця), кандидат психологічних наук, доцент кафедри загальної і медичної психології Луньов В. Є. (Національний медичний університет імені О.О. Богомольця),  кандидат психологічних наук, доцент кафедри психології та філософії Тимофієва М. П. (Вищий державний навчальний заклад України «Буковинський державний медичний університет»), кандидат політичних наук, доцент кафедри психології та філософії Павлюк О. І. (Вищий державний навчальний заклад України «Буковинський державний медичний університет»), кандидат психологічних наук, старший викладач кафедри психології та філософії Любіна Л.А. (Вищий державний навчальний заклад України «Буковинський державний медичний університет»), кандидат психологічних наук, викладач кафедри психології та філософії Осипенко В.А. (Вищий державний навчальний заклад України «Буковинський державний медичний університет»).

    На нараді обговорювались особливості організації навчального процесу на профільних кафедрах, зокрема розробка і впровадження в навчальний процес новітніх комплексів навчально-методичного забезпечення відповідно до сучасних досягнень медичної та фармацевтичної галузей з навчальних дисциплін «Експериментальна психологія та психодіагностика», «Основи психотренінгу» спеціальності 225 «Медична психологія»; основні проблеми викладання експериментальної психології, основ психотренінгу та шляхи їх вирішення.

    В обговоренні основна увага приділялась особливостям викладання навчальної дисципліни «Експериментальна психологія та психодіагностика», яка є однією з базових у підготовці медичного психолога, і яка входить до переліку дисциплін, встановлених державними стандартами до професійної підготовки медичних фахівців зі спеціальності «Медична психологія». Колективом кафедри психології та філософії було представлено та проаналізовано методичний комплекс з навчальної дисципліни «Експериментальна психологія та психодіагностика», що містить робочу навчальну програму, довідник для студента, в якому детально представлено мету, завдання та тематичні плани з навчальної дисципліни, перелік тем для самостійного позааудиторного вивчення навчального матеріалу, плани практичних занять, опис методики та перелік питань та завдань для проведення підсумкового модульного контролю з дисципліни, перелік рекомендованої основної та додаткової літератури. Зауважено, що навчально-методичні матеріали з дисципліни представлено в електронному варіанті, зокрема в комп’ютерній системі дистанційного навчання «Moodle» та є можливість вільного доступу студентів до них. Методичні матеріали також містять відеопрезентації та тексти лекцій. Обговорено оновлений банк психодіагностичних методик та комплект практично-орієнтованих завдань з експериментальної психології, які доречно використовувати на практичних заняттях. Для колег з інших навчальних закладів представлено навчальний посібник «Психодіагностика» (Чернівці, 2018, 276 с.), який підготовлений співробітниками кафедри психології та філософії (автори: Любіна Л. А., Борисюк А. С., Радчук В. М.).

    В загальному обговоренні також було визначено інновації та зміни в організаційно-методичному забезпеченні навчальної дисципліни «Основи психотренінгу», проаналізовано комплекс навчально-методичних матеріалів та банк тренінгових вправ з урахуванням сучасної науково-практичної літератури, передбачених навчальним планом підготовки фахівців зі спеціальності 225 «Медична психологія».

    Опубліковано·26 квіт. 2019 р., 03:18 Кафедра психології та філософії ‎(Підрозділ БДМУ, Чернівці)‎
  • Просвітницька акція, приурочена Всеукраїнському дню психолога
    З нагоди Всеукраїнського дня психолога професорсько-викладацький склад кафедри психології та філософії і співробітники Медико-психологічного центру Вищого державного навчального закладу України «Буковинський державний медичний університет» організували просвітницьку акцію. Мешканці та гості міста мали можливість поглибити знання про професію медичного психолога та специфіку його роботи, усвідомити важливість існування даної спеціальності.

    Представники кафедри та центру розказали про коло проблем, з якими потрібно звернутися до психолога, а також роз’яснили різницю між психологічним консультуванням та психотерапією. Оскільки на пострадянському просторі поширено багато чуток та неправдивої інформації щодо даної професії, часто людям незрозуміла різниця між психологом, психотерапевтом та психіатром. Фахівці БДМУ допомогли розібратися, до кого ж таки звертатись відповідно до проблеми.

    Дитячі психологи провели майстер-клас з елементами арт-терапії.

    Викладачі кафедри також розповіли про переваги професії медичного (клінічного) психолога, яка є відносно новою, проте дуже затребуваною особливо сьогодні, коли події останніх років на сході України призвели до стрімкого зростання кількості людей, які потребують кваліфікованої допомоги.

    Зав. кафедри психології та філософії, проф. Алла Борисюк зазначає, що велика кількість наших співгромадян брала участь у бойових діях чи була їх свідком, у країні зросла кількість внутрішньо переміщених осіб, біженців та переселенців. Все це неминуче призводить до виникнення низки психологічних криз, посттравматичних стресових розладів, зростання конфліктності, вразливості тощо. Допомога таким людям входить до професійної компетенції медичного психолога.

    Психологи також наголосили на тривожних симптомах, при вияві яких варто звертатися за психологічною допомогою. Наприклад, затяжна депресія, яка може супроводжуватись втратою апетиту, апатією, сильною втомлюваністю, безсонням, втратою інтересу до речей, які раніше приносили задоволення, втратою бажання жити. Окрім того, до психолога слід звертатися усім, хто відчуває напливи панічної атаки, що характеризується відчуттям сильного страху і тривоги, які не обґрунтовані конкретними причинами.

    Також однією з причин, щоб звернутись до психолога, може бути циклічність у життєвих невдачах людини. Тобто невдалі особисті стосунки, які закінчуються схоже, або циклічні виклики на роботі чи під час пошуку роботи можуть означати, що в людини є установка чи упередження, які потрібно дослідити і розвіяти, прийняти, пережити чи ліквідувати спільно зі спеціалістом.

    Викладачі БДМУ та співробітники Медико-психологічного центру БДМУ розказали всім бажаючим про особливості вступу на спеціальність «Медична психологія» у Вищий державний навчальний заклад України «Буковинський державний медичний університет»

    Всеукраїнський день психолога вже традиційно відзначається 23 квітня. Протягом останнього сторіччя психологія пройшла дуже стрімкий шлях розвитку. За відносно невеликий проміжок часу психологи всього світу змогли накопичити величезний багаж знань про поведінку людини, про її стани та почуттях, про самопізнання та соціальні ролі. Знаменитий психолог минулого століття Жан Піаже передбачав, що у XXI сторіччі психологія стане провідною наукою, і його прогноз починає справджуватися. Найбільший розвиток професія психолога отримала в США, Великобританії, Франції, Німеччині, Австрії, Швейцарії.

     
     




    Опубліковано·23 квіт. 2019 р., 00:24 Кафедра психології та філософії ‎(Підрозділ БДМУ, Чернівці)‎
  • ПСИХОЛОГІЯ ОСОБИСТОСТІ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦЯ В ДІЯЛЬНОСТІ ПСИХОЛОГА: ПРОБЛЕМИ, ДОСВІД, ПЕРСПЕКТИВИ
    16 квітня до Дня психолога студенти 3 курсу спеціальності «Медична психологія», доцент кафедри психології та філософії Марина Тимофієва, бібліотекар 1 категорії Світлана Тулевська підготували круглий стіл на тему: «Психологія особистості військовослужбовця». Обрана тема круглого столу надиктована часом.

    Сучасні соціально-політичні процеси, що відбуваються у суспільстві, значною мірою впливають як на побудову та розвиток Збройних сил України, які сьогодні переживають ґенезу у досить складних умовах, так і окремо на особистість військовослужбовця і його родину. Перед студентами-психологами постає важливе завдання – підготуватися як теоретично, так і практично до виконання професійних функцій, пов’язаних з опануванням військової психології.

    Метою заходу є формування у студентів системи знань про теоретико-методологічні засади військової психології, її особливості, місце в системі інших психологічних дисциплін; навичок використання знань військової психології у професійній діяльності психолога.

    Доцент Марина Тимофієва провела міні-лекцію, у якій було висвітлено особливості психології, моралі і майстерності військовослужбовця; психології діяльності в особливих умовах; проблеми соціально-психологічної адаптації військових, які повернулися із зони бойових дій.

    Світлана Тулевська підготувала огляд літератури та представила статті на тему заходу, розповіла про значення психологів в армії та їх роль під час військових дій. Студенти мали можливість ознайомитись з найсучаснішими дослідженнями, статистичними даними щодо напрямків діяльності військового психолога та особливостей психології особистості військовослужбовців.

    Студенти спеціальності «Медична психологія» Каріна Кіріліч, Мар`яна Павленко, Валерій Беженар виступили з доповідями. Учасники круглого столу проявили активність у вигляді інформативних доповнень та запитань.

     Такі наукові семінари та круглі столи мотивують студентів до перспективних планів та проведення власних досліджень, привчаючи до критичного мислення. 

       
     

    Опубліковано·18 квіт. 2019 р., 23:20 Кафедра психології та філософії ‎(Підрозділ БДМУ, Чернівці)‎
Відображаються 1 - 5 із 176 записів. Переглянути більше »


Comments