Життя кафедри

  • До Дня народження психоаналітика Еріка Еріксона
    11 червня проведено науково-практичний семінар до Дня народження психоаналітика Еріка Еріксона (д.н. 15 червня 1902), відомого, найперше, своєю теорією стадій психосоціального розвитку, терміну кризи ідентичності. Він зміг розширити психоаналітичну теорію і вийти за її рамки завдяки тому, що почав розглядати розвиток дитини в ширшій системі соціальних відносин. У процесі виховання дітям передаються цінності та норми суспільства. В однакових за рівнем соціально-економічного розвитку суспільствах діти набувають несхожих рис особистості через різні культурні традиції, пов'язані з основним видом занять і стилем виховання. Послідовність стадій розвитку дитини залежить від «біологічного початку». Дитина у процесі дозрівання проходить низку стадій. На кожній з них вона набуває певної якості (особистісне новоутворення), яка фіксується в структурі особистості та зберігається у наступні періоди життя. Останні роботи і дослідження Еріка Еріксона присвячені, головним чином, старості та останній стадії життєвого циклу.
            Основна мета нашого заходу – підвищення професійного рівня майбутніх психологів шляхом самоосвіти; збагачення креативного підходу до підготовки доповідей; розвиток основних комунікатівних здібностей в науковому середовищі; мотивація до саморозвитку.
            На науково-практичному семінарі виступила професор Алла Борисюк, яка розкрила особливості соціально-психологічних засад становлення професійної ідентичності майбутнього медичного психолога, представила студентам, майбутнім психологам, чинники становлення професійної ідентичності в процесі фахової підготовки.
            Доцент Марина Тимофієва розкрила концепцію розвитку особистості за Е. Еріксоном та поняття кризи в роботах психоаналітика.
            Студенти 2 курсу, спеціальності «Медична та психологічна реабілітація» Валерій Беженар та Кріна Алб підготували презентації, в яких висвітили основні віхи життєвого та творчого шляху Еріка Еріксона.
     
     

    Опубліковано·2 лип. 2018 р., 00:12 Кафедра психології та філософії ‎(Підрозділ БДМУ, Чернівці)‎
  • Тренінг на тему: «Вплив батьків на розвиток дитини».
    День міжнародного захисту дітей. 1 червня з нагоди міжнародного свята Дня захисту дітей, на кафедрі психології та філософії проведено тренінг на тему: «Вплив батьків на розвиток дитини». 

    Як батьки ми часто задаємось питанням: оскільки ми любимо своїх дітей, проводимо з ними час, спілкуємось та намагаємось дисциплінувати: «Чи  забезпечуємо їм оптимальний розвиток?» Це так. Однак більш фундаментальну основу формування особистісного розвитку дитини закладають не тільки наші методи виховання, а й те, хто ми є як особистості. Наші особистісні якості, наша власна поведінка та ставлення – це основні фактори, що впливають на формування самовідчуття дитини, сприйняття нею самої себе.

    Професор Алла Борисюк привітала студентів з Днем захисту дітей, розкрила віхи історії та причини виникнення знаменного Дня. Повідомила, що офіційним роком народження даного свята вважається 1949-й рік. Саме в листопаді того року в Парижі відбулася спеціальна сесія Міжнародної демократичної федерації жінок, на якій і було прийнято рішення заснувати День захисту дітей. А відзначати свято почали вже з наступного року: в 1950-му заходи, приурочені до цього дня, пройшли в 51 державі світу. В Україні День захисту дітей встановлено відповідно до Указу Президента України від 30 травня 1998 року № 568/98 і відзначається щорічно 1 червня.

    Представник Чернівецького Обласного центру соціальних служб для сімей, дітей та молоді, фахівець із соціальної роботи Валентина Шубравська  провела тренінг, метою якого є вплив особливостей сімейного виховання на розвиток особистості. Актуальність роботи полягає в тому, що сімейне виховання має безперечне значення у вихованні, освіті та становленні будь-якої людини. Вважається, що це фундамент на якому будуватиметься все подальше життя. І від того наскільки добротний і твердий цей фундамент залежить соціально-психологічний розвиток людини.

    Доцент Марина Тимофієва, викладачі Вікторія Осипенко та Олеся Павлюк, розкрили деякі керівні принципи й допомогу у формуванні особистості дитини з точки зору психології та ейдетичних образів. Представлені несвідомі механізми впливу на дитину, викликали у студентів жваву дискусію, та обговорення різних моделей поведінки, стилів спілкування та взаємовідносин між батьками і дітьми. Інноваційність роботи полягала у використанні інтерактивних методик та інформаційно – технічного забезпечення.

     

     

    Опубліковано·3 черв. 2018 р., 23:23 Кафедра психології та філософії ‎(Підрозділ БДМУ, Чернівці)‎
  • День науки на кафедрі психології та філософії
    До Дня науки на кафедрі психології та філософії, проведено низку заходів. У рамках круглого столу на тему: «Медична психологія – спеціальність майбутнього» проф. Алла Борисюк підкреслила необхідність знань з психології для особистісного і професійного розвитку кожної особистості зокрема та суспільства в цілому. Необхідність спеціальності «Медична психологія» надиктовується сучасністю і замовленням з боку представників різних сфер життя та праці людини, а саме: управління, освіти, оборони, спорту, сімейного життя тощо. Під час обговорення розкривались та обговорювались проблеми особливостей становлення професійної ідентичності психолога, самореалізації особистості майбутнього лікаря-психолога, особистості медичного психолога в умовах динамічного розвитку ринку праці. Викладачі кафедри представили фрагменти досліджень: доц. Марина Тимофієва «Внутрішньоособистісні конфлікти студента-медика в період професійного становлення», Любов Любіна: «Особливості дослідження інтерперсональної поведінки юнаків та дівчат студентів майбутніх лікарів», Вікторія Осипенко: «Психодраматичний підхід в пошуках особистісної ідентичності». 

    З нагоди Всеукраїнського Дня психолога та Дня науки професорсько-викладацький склад кафедри психології та філософії і співробітники Медико-психологічного центру Вищого державного навчального закладу України «Буковинський державний медичний університет» організували просвітницьку акцію до Всеукраїнського дня психолога. Мешканці та гості міста мали можливість детальніше ознайомитись із професією психолога та специфікою його роботи.

    24 квітня доц. Марина Тимофієва, співробітники бібліотеки Софія Задерей та Аліна Ширєнкова провели круглий стіл на тему: «Психолог – лікар для душі». Для студентів ІІ курсу спеціальності «Медична та психологічна реабілітація» підготовлено огляд сучасних наукових досліджень у психології. Акцентували увагу на стрімкому розвитку психології протягом останнього сторіччя, історії виникнення психологічної служби в Україні. Захід супроводжувався цікавими відеоматеріалами.

    14 травня відбувся науково-методичний семінар до Дня науки в конференц-залі університету. Доцент Зорій Н.І., проректор з науково-педагогічної роботи, виступила з доповіддю на тему: «Академічна доброчесність». До участі в роботі науково-методичного семінару були запрошені представники кафедр, молоді науковці. Професор Чікарькова М.Ю. виступила в межах студентського наукового гуртка з доповіддю на тему: «Гносеологічна проблема об'єктивності у постнекласичній науці».

    Метою доповіді є висвітлення досліджень проблеми об’єктивності наукового знання. Це одна із найдискусійніших у сучасній епістемології, оскільки, на відміну від традиційної філософської парадигми, у методології сучасного пізнання протиборствують дві антагоністичних позиції: монізм як догматизм та плюралізм як релятивізм. Розгляд даної наукової проблеми викликав жваве обговорення серед студентів. 

    Викладач Олеся Павлюк провела науковий семінар з іноземними студентами спеціальності «Лікувальна справа» на тему «Досягнення медичної науки в реформуванні системи охорони здоров’я в Україні та Індії». Учасники семінару здійснювали порівняльну характеристику системи охорони здоров’я в Україні та за кордоном. У рамках заходу було зазначено, що відмінною рисою сучасної індійської медицини є прихильність місцевого населення до традиційних методів лікування, які викладені в аюрведі – системі ведичної медицини. Даний напрям актуальний не лише в Індії, але і за її межами.

    Також в рамках відзначення Дня науки на кафедрі психології та філософії проведено круглі столи на теми: «Життя та творчість Е. Дюркгейма» (викл. коледжу Слубська А. Я., студенти спеціальності «Сестринська справа»). «Екзистенційна психологія Ролло Мея» (доц. Тимофієва М.П., студенти 2 курсу, спеціальності «Медична та психологічна реабілітація»). 

    Під час роботи експертної комісії Міністерства освіти і науки України з акредитації підготовки спеціалістів з спеціальності 7.12010004 «Медична психологія» відбулася зустріч голови комісії проф. Харченко Дмитра Миколайовича, доц. Кондратюк Алли Іванівни з викладачами кафедри психології та філософії, працівниками Медико-психологічного центру та студентами 6 курсу спеціальності «Медична психологія». Були обговорені питання наукових здобутків студентів упродовж навчання та перспектив розвитку спеціальності «Медична психологія» в Україні.

      






      
    Опубліковано·29 трав. 2018 р., 06:34 Кафедра психології та філософії ‎(Підрозділ БДМУ, Чернівці)‎
  • Всеукраїнський день психолога
    З нагоди Всеукраїнського дня психолога професорсько-викладацький склад кафедри психології та філософії і співробітники Медико-психологічного центру Вищого державного навчального закладу України «Буковинський державний медичний університет» організували просвітницьку акцію. Мешканці та гості міста мали можливість детальніше ознайомитись із професією психолога та специфікою його роботи.

    Представники кафедри та центру описали широке коло причин, з якими слід звертатись до психолога, а також розповіли чим відрізняється психологічне консультування від психотерапії. Оскільки у пострадянському суспільстві поширено багато стереотипів та міфів щодо цієї професії, фахівці БДМУ чітко диференціювали поняття психолог, психотерапевт та психіатр і сфери їх компетенцій.

    Викладачі кафедри також розповіли про переваги професії медичного (клінічного) психолога, яка є відносно новою, проте дуже затребуваною особливо сьогодні, коли події останніх років на сході України призвели до стрімкого зростання кількості людей, які потребують кваліфікованої допомоги.

    Зав. кафедри психології та філософії проф. Алла Борисюк зазначає, що велика кількість наших співгромадян брала участь у бойових діях чи була їх свідком, у країні зросла кількість внутрішньо переміщених осіб, біженців та переселенців. Все це неминуче призводить до виникнення низки психологічних криз, посттравматичних стресових розладів, зростання конфліктності, вразливості тощо. Допомога таким людям входить до професійної компетенції медичного психолога.

    Психологи також наголосили на тривожних симптомах, при вияві яких варто звертатися за психологічною допомогою. Наприклад, затяжна депресія, яка може супроводжуватись втратою апетиту, апатією, сильною втомлюваністю, безсонням, втратою інтересу до речей, які раніше приносили задоволення, втратою бажання жити. Окрім того, до психолога слід звертатися усім, хто відчуває напливи панічної атаки, що характеризується відчуттям сильного страху і тривоги, які не обґрунтовані конкретними причинами.

    Також однією з причин, щоб звернутись до психолога, може бути циклічність у життєвих невдачах людини. Тобто невдалі особисті стосунки, які закінчуються схоже, або циклічні виклики на роботі чи під час пошуку роботи можуть означати, що в людини є установка чи упередження, які потрібно дослідити і розвіяти, прийняти, пережити чи ліквідувати спільно зі спеціалістом.

    Всеукраїнський день психолога вже традиційно відзначається 23 квітня. Протягом останнього сторіччя психологія пройшла дуже стрімкий шлях розвитку. За відносно невеликий проміжок часу психологи всього світу змогли накопичити величезний багаж знань про поведінку людини, про її стани та почуттях, про самопізнання та соціальні ролі. Знаменитий психолог минулого століття Жан Піаже передбачав, що у XXI сторіччі психологія стане провідною наукою, і його прогноз починає справджуватися. Найбільший розвиток професія психолога отримала в США, Великобританії, Франції, Німеччині, Австрії, Швейцарії.

     
    Опубліковано·23 квіт. 2018 р., 06:17 Кафедра психології та філософії ‎(Підрозділ БДМУ, Чернівці)‎
  • Засідання опорної кафедри
    13 квітня на кафедрі психології та філософії ВДНЗ України «Буковинський державний медичний університет» відбулась нарада профільних кафедр вищих медичних закладів освіти України з навчальних дисциплін «Експериментальна психологія та психодіагностика», «Основи психотренінгу», «Психомоторика», «Психологія обдарованості» підготовки фахівців за спеціальністю «Медична психологія».

    На он-лайн засіданні опорної кафедри психології та філософії обговорювались питання доцільності оновлення (внесення доповнень) програм профільних дисциплін «Експериментальна психологія та психодіагностика», «Основи психотренінгу», «Психомоторика», «Психологія обдарованості» з урахуванням сучасних досягнень медичної та фармацевтичної галузей, досвіду викладання цих дисциплін та підсумків атестації випускників у 2017 році; планування роботи однопрофільних кафедр з навчальних дисциплін «Експериментальна психологія та психодіагностика», «Основи психотренінгу», «Психомоторика», «Психологія обдарованості» підготовки фахівців за спеціальністю 225 «Медична психологія» на 2018 – 2019 н. р.; розробка і впровадження в навчальний процес новітніх комплексів навчально-методичного забезпечення навчальних дисциплін «Експериментальна психологія та психодіагностика», «Основи психотренінгу», «Психомоторика», «Психологія обдарованості» відповідно до сучасних досягнень медичної та фармацевтичної галузей.У засіданні взяли участь завідувач кафедри, професор Борисюк А.С.(Вищий державний навчальний заклад України «Буковинський державний медичний університет», кафедра психології та філософії), завідувач кафедри, професор Пшук Н. Г.(Вінницький національний медичний університет ім. М. І. Пирогова, кафедра медичної психології та психіатрії з курсом післядипломної освіти), доцент 
    Камінська А.О. (Вінницький національний медичний університет ім. М. І. Пирогова, кафедра медичноїпсихології та психіатрії з курсом післядипломноїосвіти), доцент Городнова Н.М. (Київський національний медичний університетім. О. О. Богомольця, кафедра загальної і медичної психології та педагогіки), доцент Тимофієва М.П. (Вищий державний навчальний заклад України «Буковинський державний медичний університет», кафедра психології та філософії), кандидат психологічних наук, старший викладач Любіна Л.А. (Вищий державний навчальний заклад України «Буковинський державний медичний університет», кафедра психології та філософії), кандидат психологічних наук, викладач Осипенко В.А. (Вищий державний навчальний заклад України «Буковинський державний медичний університет», кафедра психології та філософії).   

    На он-лайн засіданні опорної кафедри психології та філософії обговорювались питання доцільності оновлення (внесення доповнень) програм профільних дисциплін «Експериментальна психологія та психодіагностика», «Основи психотренінгу», «Психомоторика», «Психологія обдарованості» з урахуванням сучасних досягнень медичної та фармацевтичної галузей, досвіду викладання цих дисциплін та підсумків атестації випускників у 2017 році; планування роботи однопрофільних кафедр з навчальних дисциплін «Експериментальна психологія та психодіагностика», «Основи психотренінгу», «Психомоторика», «Психологія обдарованості» підготовки фахівців за спеціальністю 225 «Медична психологія» на 2018 – 2019 н. р.; розробка і впровадження в навчальний процес новітніх комплексів навчально-методичного забезпечення навчальних дисциплін «Експериментальна психологія та психодіагностика», «Основи психотренінгу», «Психомоторика», «Психологія обдарованості» відповідно до сучасних досягнень медичної та фармацевтичної галузей.                                                                                                               



    Опубліковано·17 квіт. 2018 р., 06:02 Кафедра психології та філософії ‎(Підрозділ БДМУ, Чернівці)‎
Відображаються 1 - 5 із 154 записів. Переглянути більше »


Comments