Головна‎ > ‎

Новини

Професор БДМУ прочитала лекцію для керівників апаратів

опубліковано 27 черв. 2019 р., 02:20 Кафедра психології та філософії ‎(Підрозділ БДМУ, Чернівці)‎

В межах співпраці між Вищим державним навчальним закладом України "Буковинський державний медичний університет" та регіональним відділенням Школи суддів України професор Борисюк А. С. прочитала лекції на теми: "Основи ефективного спілкування в професійній діяльності судді"та "Саморегуляція як ключова компетенція судді та фактор професійної успішності". Наприкінці лекції відбулося жваве обговорення найбільш актуальних питань.

5-ий Глобальний тиждень безпеки дорожнього руху

опубліковано 27 черв. 2019 р., 01:28 Кафедра психології та філософії ‎(Підрозділ БДМУ, Чернівці)‎   [ оновлено 27 черв. 2019 р., 01:32 ]

З метою привернення уваги до надскладної ситуації з безпеки дорожнього руху в Україні, сприяння вихованню дорожньої культури серед населення та об’єднання зусиль суспільства задля зменшення кількості смертей від травми на дорозі, в рамках проведення 5-го Глобального тижня безпеки дорожнього руху дирекція Берегометської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 запросила професорсько-викладацький склад БДМУ взяти участь у проведенні заходу.

16 травня 2019 року на базі Берегометської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 викладачі БДМУ демонстрували основи надання серцево-легеневої реанімації на етапі надання першої долікарської допомоги.

Помічник ректора з іміджевої політики, професор Алла Борисюк розповіла при психологічні аспекти панічного страху, емоційного шоку та як потрібно опанувати себе після ДТП. Демонстрацію та відпрацювання серцево-легеневої реанімації при ДТП розповіла асистент кафедри фтизіатрії та пульмонології Інга Єременчук.

Також педагогічний склад та учні шкіл були ознайомлені із правилами вступу до Вищого державного навчального закладу України «Буковинський державний медичний університет» й отримали інформаційні листівки.

Дякуємо школам за запрошення!


Викладачі БДМУ для старшокласників: профорієнтаційна робота та перша долікарська допомога

опубліковано 25 черв. 2019 р., 05:21 Кафедра психології та філософії ‎(Підрозділ БДМУ, Чернівці)‎   [ оновлено 27 черв. 2019 р., 01:27 ]

  
 
З метою привернення уваги до надскладної ситуації з безпеки дорожнього руху в Україні, сприяння вихованню дорожньої культури серед населення та об’єднання зусиль суспільства задля зменшення кількості смертей від травми на дорозі, в рамках проведення 5-го Глобального тижня безпеки дорожнього руху дирекція Лукавецької ЗОШ І-ІІІ ступенів запросила професорсько-викладацький склад БДМУ взяти участь у проведенні заходу.
    16 травня 2019 року на базі Лукавецької ЗОШ І-ІІІ ступенів викладачі БДМУ демонстрували основи надання серцево-легеневої реанімації на етапі надання першої долікарської допомоги.
    Помічник ректора з іміджевої політики, професор Алла Борисюк розповіла про психологічні аспекти панічного страху, емоційного шоку та як потрібно опанувати себе після ДТП. Демонстрацію та відпрацювання серцево-легеневої реанімації при ДТП розповіла асистент кафедри фтизіатрії та пульмонології Інга Єременчук.
    Також педагогічний склад та учні шкіл були ознайомлені із правилами вступу до Вищого державного навчального закладу України «Буковинський державний медичний університет» й отримали інформаційні листівки.
    Дякуємо школам за запрошення!
 

Профорієнтаційна робота серед диреткорів та учнів загальноосвітніх шкіл

опубліковано 27 трав. 2019 р., 07:04 Кафедра психології та філософії ‎(Підрозділ БДМУ, Чернівці)‎

Професорсько-викладацький склад Буковинського державного медичного університету взяв участь у проведенні єдиного Дня цивільного захисту та об’єктивного тренування.

10 травня на базі Берегометської ЗОШ І-ІІІ ступенів №3 для директорів загальноосвітніх шкіл та учнів Вижницького району викладачі БДМУ демонстрували основи надання серцево-легеневої реанімації на етапі надання першої долікарської допомоги та накладання пов’язок на окремі ділянки тіла в екстренних ситуаціях.

Захід розпочала помічник ректора з іміджевої політики, професор Алла Борисюк, яка розповіла про психологічні аспекти евакуації дітей у школі. Про важливість вміння та як проводити серцево-легеневу реанімацію розповіла асистент кафедри фтизіатрії та пульмонології Інга Єременчук.

Викладачі брали участь у моделюванні ситуації психологічної підготовки дітей та вчителів, спільно з ДСНС у Чернівецькій області проводили евакуацію особового складу школи.

Багатьом вчителям вдавалося провести масаж серця та штучне дихання правильно, що викликало захоплення. Учні охоче демонстрували відпрацьовані навички накладання пов’язок.



Професор БДМУ взяла участь у семінарі для суддів

опубліковано 13 трав. 2019 р., 03:47 Кафедра психології та філософії ‎(Підрозділ БДМУ, Чернівці)‎

В межах підвищення кваліфікації суддів місцевих та апеляційних судів 2-3 травня 2019 року Чернівецьким регіональним відділенням Національної школи суддів України організовано семінар на тему «Незалежність і підзвітність суддів як взаємопов’язані чинники українського правосуддя». На заході були присутні судді з 13 областей України. З метою забезпечення підготовки висококваліфікованих кадрів для системи правосуддя України взяла участь в роботі семінару завідувач кафедри психології та філософії БДМУ, доктор психологічних наук, професор Алла Борисюк, яка провела семінар-тренінг на тему «Культура гідності та відповідальність суддів».

Нарада профільних кафедр вищих медичних закладів освіти України з навчальних дисциплін «Експериментальна психологія та психодіагностика» та «Основи психотренінгу»

опубліковано 26 квіт. 2019 р., 03:17 Кафедра психології та філософії ‎(Підрозділ БДМУ, Чернівці)‎   [ оновлено 26 квіт. 2019 р., 03:18 ]

26 квітня на кафедрі психології та філософії ВДНЗ України «Буковинський державний медичний університет» відбулась нарада профільних кафедр вищих медичних закладів освіти України з навчальних дисциплін «Експериментальна психологія та психодіагностика» та «Основи психотренінгу» підготовки фахівців за спеціальністю 225«Медична психологія».

У засіданні взяли участь завідувач кафедри психології та філософії, професор Борисюк А.С. (Вищий державний навчальний заклад України «Буковинський державний медичний університет»), завідувач кафедри загальної і медичної психології, доктор медичних наук, Заслужений лікар України, професор Матяш М. М. (Національний медичний університет імені О.О. Богомольця), завідувач кафедри медичної психології та психіатрії з курсом післядипломної освіти, професор Пшук Н. Г. (Вінницький національний медичний університет ім. М. І. Пирогова), кандидат психологічних наук, доцент кафедри загальної і медичної психології Городнова Н. М. (Національний медичний університет імені О.О. Богомольця), кандидат психологічних наук, доцент кафедри загальної і медичної психології Луньов В. Є. (Національний медичний університет імені О.О. Богомольця),  кандидат психологічних наук, доцент кафедри психології та філософії Тимофієва М. П. (Вищий державний навчальний заклад України «Буковинський державний медичний університет»), кандидат політичних наук, доцент кафедри психології та філософії Павлюк О. І. (Вищий державний навчальний заклад України «Буковинський державний медичний університет»), кандидат психологічних наук, старший викладач кафедри психології та філософії Любіна Л.А. (Вищий державний навчальний заклад України «Буковинський державний медичний університет»), кандидат психологічних наук, викладач кафедри психології та філософії Осипенко В.А. (Вищий державний навчальний заклад України «Буковинський державний медичний університет»).

На нараді обговорювались особливості організації навчального процесу на профільних кафедрах, зокрема розробка і впровадження в навчальний процес новітніх комплексів навчально-методичного забезпечення відповідно до сучасних досягнень медичної та фармацевтичної галузей з навчальних дисциплін «Експериментальна психологія та психодіагностика», «Основи психотренінгу» спеціальності 225 «Медична психологія»; основні проблеми викладання експериментальної психології, основ психотренінгу та шляхи їх вирішення.

В обговоренні основна увага приділялась особливостям викладання навчальної дисципліни «Експериментальна психологія та психодіагностика», яка є однією з базових у підготовці медичного психолога, і яка входить до переліку дисциплін, встановлених державними стандартами до професійної підготовки медичних фахівців зі спеціальності «Медична психологія». Колективом кафедри психології та філософії було представлено та проаналізовано методичний комплекс з навчальної дисципліни «Експериментальна психологія та психодіагностика», що містить робочу навчальну програму, довідник для студента, в якому детально представлено мету, завдання та тематичні плани з навчальної дисципліни, перелік тем для самостійного позааудиторного вивчення навчального матеріалу, плани практичних занять, опис методики та перелік питань та завдань для проведення підсумкового модульного контролю з дисципліни, перелік рекомендованої основної та додаткової літератури. Зауважено, що навчально-методичні матеріали з дисципліни представлено в електронному варіанті, зокрема в комп’ютерній системі дистанційного навчання «Moodle» та є можливість вільного доступу студентів до них. Методичні матеріали також містять відеопрезентації та тексти лекцій. Обговорено оновлений банк психодіагностичних методик та комплект практично-орієнтованих завдань з експериментальної психології, які доречно використовувати на практичних заняттях. Для колег з інших навчальних закладів представлено навчальний посібник «Психодіагностика» (Чернівці, 2018, 276 с.), який підготовлений співробітниками кафедри психології та філософії (автори: Любіна Л. А., Борисюк А. С., Радчук В. М.).

В загальному обговоренні також було визначено інновації та зміни в організаційно-методичному забезпеченні навчальної дисципліни «Основи психотренінгу», проаналізовано комплекс навчально-методичних матеріалів та банк тренінгових вправ з урахуванням сучасної науково-практичної літератури, передбачених навчальним планом підготовки фахівців зі спеціальності 225 «Медична психологія».

Просвітницька акція, приурочена Всеукраїнському дню психолога

опубліковано 23 квіт. 2019 р., 00:24 Кафедра психології та філософії ‎(Підрозділ БДМУ, Чернівці)‎

З нагоди Всеукраїнського дня психолога професорсько-викладацький склад кафедри психології та філософії і співробітники Медико-психологічного центру Вищого державного навчального закладу України «Буковинський державний медичний університет» організували просвітницьку акцію. Мешканці та гості міста мали можливість поглибити знання про професію медичного психолога та специфіку його роботи, усвідомити важливість існування даної спеціальності.

Представники кафедри та центру розказали про коло проблем, з якими потрібно звернутися до психолога, а також роз’яснили різницю між психологічним консультуванням та психотерапією. Оскільки на пострадянському просторі поширено багато чуток та неправдивої інформації щодо даної професії, часто людям незрозуміла різниця між психологом, психотерапевтом та психіатром. Фахівці БДМУ допомогли розібратися, до кого ж таки звертатись відповідно до проблеми.

Дитячі психологи провели майстер-клас з елементами арт-терапії.

Викладачі кафедри також розповіли про переваги професії медичного (клінічного) психолога, яка є відносно новою, проте дуже затребуваною особливо сьогодні, коли події останніх років на сході України призвели до стрімкого зростання кількості людей, які потребують кваліфікованої допомоги.

Зав. кафедри психології та філософії, проф. Алла Борисюк зазначає, що велика кількість наших співгромадян брала участь у бойових діях чи була їх свідком, у країні зросла кількість внутрішньо переміщених осіб, біженців та переселенців. Все це неминуче призводить до виникнення низки психологічних криз, посттравматичних стресових розладів, зростання конфліктності, вразливості тощо. Допомога таким людям входить до професійної компетенції медичного психолога.

Психологи також наголосили на тривожних симптомах, при вияві яких варто звертатися за психологічною допомогою. Наприклад, затяжна депресія, яка може супроводжуватись втратою апетиту, апатією, сильною втомлюваністю, безсонням, втратою інтересу до речей, які раніше приносили задоволення, втратою бажання жити. Окрім того, до психолога слід звертатися усім, хто відчуває напливи панічної атаки, що характеризується відчуттям сильного страху і тривоги, які не обґрунтовані конкретними причинами.

Також однією з причин, щоб звернутись до психолога, може бути циклічність у життєвих невдачах людини. Тобто невдалі особисті стосунки, які закінчуються схоже, або циклічні виклики на роботі чи під час пошуку роботи можуть означати, що в людини є установка чи упередження, які потрібно дослідити і розвіяти, прийняти, пережити чи ліквідувати спільно зі спеціалістом.

Викладачі БДМУ та співробітники Медико-психологічного центру БДМУ розказали всім бажаючим про особливості вступу на спеціальність «Медична психологія» у Вищий державний навчальний заклад України «Буковинський державний медичний університет»

Всеукраїнський день психолога вже традиційно відзначається 23 квітня. Протягом останнього сторіччя психологія пройшла дуже стрімкий шлях розвитку. За відносно невеликий проміжок часу психологи всього світу змогли накопичити величезний багаж знань про поведінку людини, про її стани та почуттях, про самопізнання та соціальні ролі. Знаменитий психолог минулого століття Жан Піаже передбачав, що у XXI сторіччі психологія стане провідною наукою, і його прогноз починає справджуватися. Найбільший розвиток професія психолога отримала в США, Великобританії, Франції, Німеччині, Австрії, Швейцарії.

 
 




ПСИХОЛОГІЯ ОСОБИСТОСТІ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦЯ В ДІЯЛЬНОСТІ ПСИХОЛОГА: ПРОБЛЕМИ, ДОСВІД, ПЕРСПЕКТИВИ

опубліковано 18 квіт. 2019 р., 23:20 Кафедра психології та філософії ‎(Підрозділ БДМУ, Чернівці)‎

16 квітня до Дня психолога студенти 3 курсу спеціальності «Медична психологія», доцент кафедри психології та філософії Марина Тимофієва, бібліотекар 1 категорії Світлана Тулевська підготували круглий стіл на тему: «Психологія особистості військовослужбовця». Обрана тема круглого столу надиктована часом.

Сучасні соціально-політичні процеси, що відбуваються у суспільстві, значною мірою впливають як на побудову та розвиток Збройних сил України, які сьогодні переживають ґенезу у досить складних умовах, так і окремо на особистість військовослужбовця і його родину. Перед студентами-психологами постає важливе завдання – підготуватися як теоретично, так і практично до виконання професійних функцій, пов’язаних з опануванням військової психології.

Метою заходу є формування у студентів системи знань про теоретико-методологічні засади військової психології, її особливості, місце в системі інших психологічних дисциплін; навичок використання знань військової психології у професійній діяльності психолога.

Доцент Марина Тимофієва провела міні-лекцію, у якій було висвітлено особливості психології, моралі і майстерності військовослужбовця; психології діяльності в особливих умовах; проблеми соціально-психологічної адаптації військових, які повернулися із зони бойових дій.

Світлана Тулевська підготувала огляд літератури та представила статті на тему заходу, розповіла про значення психологів в армії та їх роль під час військових дій. Студенти мали можливість ознайомитись з найсучаснішими дослідженнями, статистичними даними щодо напрямків діяльності військового психолога та особливостей психології особистості військовослужбовців.

Студенти спеціальності «Медична психологія» Каріна Кіріліч, Мар`яна Павленко, Валерій Беженар виступили з доповідями. Учасники круглого столу проявили активність у вигляді інформативних доповнень та запитань.

 Такі наукові семінари та круглі столи мотивують студентів до перспективних планів та проведення власних досліджень, привчаючи до критичного мислення. 

   
 

Засідання наукового гуртка з психології

опубліковано 16 квіт. 2019 р., 04:22 Кафедра психології та філософії ‎(Підрозділ БДМУ, Чернівці)‎   [ оновлено 16 квіт. 2019 р., 04:28 ]

На кафедрі психології та філософії активно функціонує науковий гурток впродовж всього навчального року. У засіданнях гуртка беруть участь студенти БДМУ, які прагнуть підвищити рівень знань з психології. Найбільш активні учасники гуртка в подальшому виступають із доповідями на регіональних, всеукраїнських та міжнародних конференціях.

Під час наукових зустрічей розглядаються проблемні питання наукових досліджень; розкриваються особливості напрямків психології. Студенти мають можливість брати участь у тренінгах, круглих столах, майстер класах, а також запрошуються до участі в обговоренні спеціалісти-практики.

Колектив кафедри психології та філософії представив теми засідань, які допомагають студентам самореалізуватись в науковій діяльності, формуванні професійних якостей.

Завідувач кафедри, професор Алла Борисюк розпочала роботу гуртка у навчальному році, ознайомивши студентів з метою та особливостями діяльності наукового гуртка кафедри, запропонувавши внести побажання до плану роботи гуртка.

Старший викладач Любов Любіна провела засідання на тему: «Наукове дослідження, його принципи та структура». Було розглянуто методику та особливості організації нормативного процесу наукового дослідження, визначено зміст понять «наука», «наукова проблема»,  «наукова гіпотеза», «методи дослідження». Студенти мали можливість на прикладах будувати наукове дослідження: ідентифікація проблеми, формулювання гіпотези, підготовка до проведення дослідження.

Викладач Вікторія Осипенко до Міжнародного дня толерантності провела тренінг, під час якого було запропоновано розглянути питання міжетнічної толерантності, дослідити межі власної толерантності, визначити основні риси толерантної та інтолерантної поведінки в студентському середовищі та поза його межами, поділитись конструктивними стратегіями поведінки  при проявах інтолерантності зі сторони інших. Протягом тренінгу учасники вивели перцептивну тріаду толерувати-приймати-розуміти та наголосили на актуальній для студентів проблемі взаєморозуміння.

Анна Слубська організувала зустріч з молодіжним православним рухом Буковини. Засідання відвідали протоієрей Володимир Григорович, к. філос. н. Олександр Марчук, Катерина Марчук. Члени молодіжного товариства розглянули такі проблеми: дух, душа і духовний світ людини, таїнства як засіб для душевно та тілесного лікування, вплив духовного стану людини на лікування. Засідання було жвавим і досить прогресивним, тому що стосувалося методів лікування медикаментозними методами та особливостями духовного лікування.

Засідання студентського наукового гуртка БДМУ з психології на тему: «Теорія особистості в Позитивній психотерапії» під керівництвом доц. Марини Тимофієвої поглибило знання  студентів з позитивної психотерапії. В цьому  психологічному напрямку особистість розглядається через призму здібностей, самоствердження, самореалізації, підвищення своїх можливостей, здатності до позитивного росту. Основним описовим та операційним інструментом диференціального аналізу (один із розділів Позитивної Психотерапії) є актуальні здібності, які характеризують найважливіші параметри у становленні характеру людини, зміст і мотиви людської поведінки, міжособистісну взаємодію, конфліктогенністю тощо. На засіданні гуртківці практично опрацювали власну модель «Балансу», виділили чотири сфери особистості та реалізацію власного потенціалу.

Було проведене спільне засідання наукового гуртка кафедри з доцентом кафедри філософії ЧНУ ім. Юрія Федьковича Романом Рошкульцем під керівництвом доцента Ігора Скакуна. В ході обговорення актуалізувались аксіологічні та гносеологічні аспекти підготовки майбутніх медичних та фармацевтичних фахівців.

Діяльність студентського наукового гуртка сприяє оволодінню та розширенню теоретичного кругозору і наукової ерудиції, а також формує особистісні пізнавальні, морально-вольові якості.

 
 

Засідання наукового гуртка з іноземними студентами

опубліковано 11 квіт. 2019 р., 03:46 Кафедра психології та філософії ‎(Підрозділ БДМУ, Чернівці)‎   [ оновлено 11 квіт. 2019 р., 04:02 ]

26 березня відбулось засідання наукового гуртка з іноземними студентами на тему «Когнітивні спотворення як засіб для маніпулювання (Cognitive distortions as means of manipulation)» під керівництвом доц. Олесі Павлюк.

Далеко не завжди мислення і судження людини відображають об'єктивну дійсність – можуть спостерігатися систематичні помилки і відхилення. Саме тому темою обговорення на засіданні гуртка було обрано когнітивне викривлення.

Когнітивними спотвореннями називають різного роду систематичні помилки в мисленні людини, а також шаблонні відхилення, що відбуваються в певних ситуаціях і основою яких служать спотворені переконання. На засіданні наукового гуртка студенти мали змогу розглянути категорії когнітивних викривлень та їх основні види. Також були виділені когнітивні спотворення, які більшою мірою характерні для соціальних груп і ті, що проявляються на особистісному рівні.

У зв’язку з тим, що певні когнітивні спотворення представляють собою відображення мотивації людини, то на засіданні студенти мали змогу знайти пояснення багатьом стереотипам і шаблонам масової свідомості, а також конкретним груповим поведінковим патернам. Учасники засідання розглянули можливі способи корекції когнітивних викривлень, адже на думку деяких вчених (зокрема, Хезелтона, Гігеренцера) напрям і зміст когнітивних спотворень піддається контролю. Для цього застосовуються спеціальні методики, що скорочують наявні спотворення, що стимулюють людину застосовувати особливі контрольовані маневри, подібні з неконтрольованими.

 

1-10 of 179