Головна‎ > ‎

Новини

Науковий семінар з нагоди Дня народження Григорія Силовича Костюка

опубліковано 26 груд. 2019 р., 00:43 Кафедра психології та філософії ‎(Підрозділ БДМУ, Чернівці)‎   [ оновлено 26 груд. 2019 р., 00:45 ]

У Вищому державному навчальному закладі України «Буковинський державний медичний університет» на кафедрі психології та філософії студенти 1 курсу спеціальності «Медична психологія» відзначали день народження українського радянського психолога Григорія Силовича Костюка
(5 грудня 1899 р.).

Передусім слід зазначити, що Г. С. Костюк, розкриваючи взаємозв’язок навчання, виховання і розвитку, фактично наголошував на необхідності здійснення системного підходу до формування будь-яких особистісних структур і якостей. Ця настанова вченого зберігає свою актуальність і нині.

Проректор з виховної роботи, доцент Ніна Іванівна Зорій, модератор заходу, зазначила, що  Г. С. Костюк приділив значну увагу розвитку історії психології, зокрема вікової та педагогічної психології. Науковий внесок
Г. С. Костюка полягає у розробці методологічних і теоретичних засад психології.

Вчений зробив внесок у дослідження психологічних проблем мислення, теорій і практики педагогічного керівництва. Створюючи теорію розвитку особистості заклав, для розвиваючого покоління, підґрунтя детермінації особистісного розвитку.

Для підростаючого покоління життєвий і професійний шлях Г. С. Костюка – це зразок творчої самореалізації і водночас безкорисливого й натхненного служіння науці і суспільству. Роль середовища у розвитку дитини, керування психічним розвитком, співвідношення навчання та розвитку особистості засвідчує самобутність ідей вченого, зауважила т.в.о завідувача кафедри Марина Тимофієва.

Підготовлені презентації та доповіді студентів 2 групи Вікторії Стецько і Діани Яровик, активна дискусія студентів і розкриття одного із основних понять Г. С. Костюка – «особистісна ефективність», підкреслюють зацікавленість до таких наукових семінарів. 

 


Профорієнтаційна робота

опубліковано 18 груд. 2019 р., 00:53 Кафедра психології та філософії ‎(Підрозділ БДМУ, Чернівці)‎   [ оновлено 18 груд. 2019 р., 00:54 ]

Після ліцензування спеціальності «Медична психологія» та успішного проведення набору абітурієнтів на навчання в цьому році, професорсько-викладацький склад кафедри значно активізував профорієнтаційну роботу.

Кафедра подала інформацію до Дня відкритих дверей в Буковинському державному медичному університеті для абітурієнтів. Інформація про спеціальність «Медична психологія» була висвітлена у виступах заступника декана медичного факультету № 4 Сергія Сажина та доцента кафедри психології та філософії Ігоря Скакуна.

Активна робота ведеться по розробці та поширенню агітаційних матеріалів. Зокрема, підготовлені інформаційні листи, буклети та флаєри, в яких міститься вся необхідна для абітурієнта інформація.

Викладачі активно розповсюджують наявні матеріали серед учнів 11-х класів загальноосвітніх шкіл різних областей. Зокрема, Анною Слубською 11 грудня 2019 р. була проведена роз'яснювальна робота учням 9-11-их класів села Шубранець, Заставнівського району, Чернівецької області щодо підготовчих курсів БДМУ, дистанційної підготовки до ЗНО, можливості отримання корисної інформації для вступників на сайті  vstup.bsmu.edu.ua. Також викладач Анна Слубська ознайомила з інформацією про умови і перспективи навчання в БДМУ. Учні активно цікавились спеціальністю «Фармація, промислова фармація». Окрема увага була приділена актуальній на сьогодні професії лікаря-психолога і можливості здобувати освіту за цим фахом в медичному університеті. Розміщено рекламну продукцію у навчально-методичному кабінеті та на дошці оголошень школи. Запрошено учнів та їх батьків на зустріч "День відкритих дверей".

 

Психологічний тренінг формування комунікативних навиків та асертивної поведвнки для молоді із сімей учасників бойових дій на Сході України

опубліковано 18 груд. 2019 р., 00:40 Кафедра психології та філософії ‎(Підрозділ БДМУ, Чернівці)‎

Доцент кафедри психології та філософії БДМУ Олеся Павлюк провела 4-6 грудня психологічний тренінг про формування навичок асертивної поведінки для молоді із сімей учасників ООС у рамках проекту "Школа майбутніх лідерів", який проходить за підтримки управління молоді і спорту та Інформаційного центру Європейського Союзу. Участь у заході взяли 90 старшокласників, батьки яких є учасниками бойових дій на сході України: 4 грудня – з  Путильського, Вижницького, Заставнівського та Кіцманського районів, 5 грудня – Сокирянського, Кельменецького та Хотинського районів і 6 грудня – з Герцаївського, Новоселицького, Глибоцького та Сторожинецького районів. Метою проекту є утвердження громадянської свідомості, активної позиції молоді і відродження національно-патріотичного виховання.

Асертивність – це вміння відстояти себе у міжособистісних стосунках, поважаючи свої права і права інших людей.

Це поведінка, що поєднує внутрішню силу та ввічливість до оточуючих. Це здатність у ситуації зовнішнього тиску коректно відстоювати свої інтереси та свою лінію поведінки, спокійно відповідати «ні» на те, що вас не влаштовує та продовжувати в соціально прийнятній формі ефективно наполягати на своїх правах.

Людина може бути чудовим співрозмовником, але абсолютно губитися, коли доходить до висловлення своєї позиції чи захисту особистих інтересів. Секрет у тому, щоб стати асертивним, тобто навчитися відстоювати себе і захищати свої права у спокійній неагресивній манері.

Трапляються ситуації, у яких складно відмовитися, відкрито висловити свої почуття, попросити кого-небудь про допомогу або відстояти свої права. У таких ситуаціях люди вибирають один із трьох стилів поведінки: пасивний, агресивний або асертивний.

Зокрема, людина з пасивним стилем поведінки має такі характеристики:
- хоче усім подобатися;
- береться за будь-яку роботу;
- «шкодує» опісля;
- уникає конфліктів;
-не здатна прийняти рішення;
-не може сказати «ні».

Асертивність допомагає:
-висловити свої думки і почуття без звинувачень;
-без проблем попросити про послугу чи про допомогу;
-без почуття провини відмовитися від того, що не підходить;
-краще зрозуміти почуття і проблеми інших людей;
-легше знаходити шляхи до порозуміння;
-підтримувати рівноправні стосунки;
-запобігати маніпуляціям.

 



В Буковинському державному медичному університеті відзначили день народження відомого мислителя – Григорія Савича Сковороди

опубліковано 17 груд. 2019 р., 00:43 Кафедра психології та філософії ‎(Підрозділ БДМУ, Чернівці)‎


    3 грудня наукова та освітня спільнота України відзначає день народження видатного вітчизняного мислителя – Григорія Савича Сковороди. Філософ, погляди якого актуальні вже кілька століть, не може бути забутим. «Світ ловив мене, та не впіймав» – слова які стали лейтмотивом життєвого шляху Сковороди. 

Мислитель намагався не ідеалізувати світ та не шукати остаточної істини. Філософія життя найбільше цікавила Сковороду. Філософія серця стала основним його здобутком. Сковорода намагався пояснити складні речі простими словами. Оскільки Григорій Савич без перебільшення наразі є найбільш відомим вітчизняним філософом, то, схоже, йому таки вдалося донести свої ідеї.

В Буковинському державному медичному університеті відзначили день народження відомого мислителя. Доцент Ігор Скакун продемонстрував студентам 1-го курсу медичного факультету № 2 відеофільм про життєвий та творчий шлях Григорія Сковороди. У ході перегляду та подальшого обговорення з’ясовувалися окремі факти біографії Сковороди та спростовувалися міфи про його персону. Що ж до значення його філософського надбання, то для майбутніх медичних фахівців ідеї гуманізму, аксіологічних концепцій та етичних принципів завжди будуть актуальними.

 


Дискурс про взаємозв’язок філософії та медицини

опубліковано 17 груд. 2019 р., 00:35 Кафедра психології та філософії ‎(Підрозділ БДМУ, Чернівці)‎   [ оновлено 17 груд. 2019 р., 00:40 ]


Третього четверга листопада у світі відзначається Міжнародний День філософії. Філософські ідеї завжди перебували в авангарді світогляду певної культурно-історичної епохи. Вчення філософів поряд з науковими концепціями та технічними винаходами формували соціокультурний простір, який не втрачав людиновимірного характеру.

В Буковинському державному медичному університеті вже традиційно долучилися до святкування цього свята. Для студентів медичних факультетів № 2 та № 4 було організовано дискурс про взаємозв’язок філософії та медицини. Саме завдяки філософії майбутні медичні фахівці мають змогу формувати аксіологічні, етичні та естетичні константи своєї професійної діяльності.

Студенти 1-го курсу відвідали філософсько-теологічний факультет Чернівецького національного університету, де на кафедрі філософії мали змогу ознайомитися зі здобутками світових та вітчизняних філософів, взяти участь у засіданні філософського гуртка «Коло».

Серед студентів медичного факультету № 2 було проведено міні-турнір на визначення групи найкращих знавців філософії. Переможцями стала група № 18, яка найшвидше вирішила всі завдання.


Науковий семінар з нагоди Дня народження засновниці дитячого психоаналізу Анни Фрейд

опубліковано 11 груд. 2019 р., 00:29 Кафедра психології та філософії ‎(Підрозділ БДМУ, Чернівці)‎

3 грудня 2019 року на кафедрі психології та філософії студентами 1 курсу спеціальності «Медична психологія» та доцентом Тимофієвою Мариною Пилипівною був проведений науковий семінар з нагоди
  Дня народження засновниці дитячого психоаналізу Анни Фрейд (03.12.1895 - 09.10.1982 р.) У рамках відзначення ювілею підготовлені доповіді та презентації розкрили життєвий та творчий шлях психологині. Ідеї А. Фрейд одержали визнання в багатьох країнах світу. У своїх роботах вона розвивала пізні ідеї батька, З. Фрейда, пов'язані з уявленням про функції Его. Як виявилося, не всі свідоме еквівалентно Его, можуть бути і несвідомі частини Его, пов'язані, наприклад, з дією захисних механізмів особистості.

Під час Другої світової війни А. Фрейд спільно з Д. Берлінгейм організувала спеціальні ясла для маленьких дітей, які втратили батьків. Там вони розробили підходи для лікування психічного збитку, який був заподіяний цим дітям війною і ранньої сепарацією з матір'ю.

Після війни на базі ясел була створена відома Хемпстедська клініка, яка зараз носить ім'я Анни Фрейд. Саме клінічна та фундаментальна робота, проведена в Хемпстедській клініці, дозволили А. Фрейд істотно просунутися у створенні цілого напряму в психології розвитку – психоаналітичної психології.

Погляди Анни Фрейд на розвиток дитини описані в 1927 у першій книзі «Введення до техніки дитячого психоаналізу». В 1936 Фрейд оприлюднила одне зі своїх найвпливовіших досліджень – «Психологія Я та захисні механізми». Ця класична монографія стала основоположною у психології Его та зробила Анні Фрейд репутацію ведучого теоретика світового масштабу.

Такі наукові семінари формують знання з психологічних напрямків, мотивують студентів до перспективних планів та проведення власних досліджень, привчаючи до творчого мислення.

 

 

28 листопада з нагоди відзначення Дня подяки та Всесвітнього дня співчуття проведено комунікативний тренінг «Емпатія – основа взаєморозуміння»

опубліковано 5 груд. 2019 р., 05:26 Кафедра психології та філософії ‎(Підрозділ БДМУ, Чернівці)‎   [ оновлено 5 груд. 2019 р., 05:27 ]

Щороку, в четвертий четвер листопада відзначають День подяки – одне з найпопулярніших свят у США. Крім цього, 28 листопада – Всесвітній день співчуття.

На кафедрі психології та філософії к.пс.н., ст. викл. Любіна Л.А. разом із студентами 2 курсу спеціальності «Фармація» провели комунікативний тренінг «Емпатія – основа взаєморозуміння», який спрямований на розвиток емпатії та усвідомлення власного емоційного світу студентів. Розвиток емпатії в період ранньої юності, а також усвідомлення власного емоційного світу та почуттів інших людей є надзвичайно важливою складовою в загальному розвитку особистості майбутніх фахівців.


Всесвітні день співчуття досить молоде свято. Відзначати його почали у 2012 році, а засновником цього Дня є індійський поет, журналіст, кінопродюсер Прітіш Нанді. Того року цей День був присвячений долям тварин, потребі у співчутті до живих істот на планеті. Його святкування пройшло в Мумбаї (Індія), за участю Далай-лами XIV і активістів з різних країн.

Всесвітній день співчуття базується на концепції ненасильницького ставлення, не травмування або відсутності бажання завдати шкоди будь-яким життєвим формам. До речі, філософія ненасильства Махатми Ганді сформувалася саме під впливом концепції ахімси.

  

З нагоди відзначення Міжнародного дня людей з інвалідністю, студенти 4 курсу спеціальності «Медична та психологічна реабілітація» разом із к.пс.н., ст.викл. кафедри психології та філософії БДМУ Любіною Л.А. відвідали обласний центр медико-соціальної реабілітації

опубліковано 5 груд. 2019 р., 04:53 Кафедра психології та філософії ‎(Підрозділ БДМУ, Чернівці)‎   [ оновлено 5 груд. 2019 р., 04:56 ]

3 грудня 2019 року з нагоди відзначення Міжнародного дня людей з інвалідністю, студенти 4 курсу спеціальності «Медична та психологічна реабілітація» разом із к.пс.н., ст.викл. кафедри психології та філософії БДМУ Любіною Л.А. відвідали обласний центр медико-соціальної реабілітації 

Міжнародний день людей із інвалідністю покликаний привернути увагу до проблем цих людей, захисту їхніх прав, гідності і благополуччя, акцентує увагу суспільства на перевагах, які воно отримує від участі людей з інвалідністю у політичному, соціальному, економічному і культурному житті. Цей день є нагадуванням людству про його обов’язок виявляти турботу і милосердя до найбільш незахищеної частини суспільства – людей із інвалідністю.

Студенти мали можливість ознайомитись зі специфікою та методикою роботи різних фахівців єдиного у Чернівцях обласному центрі медико-соціальної реабілітації дітей (відділення нейрореабілітації дітей раннього віку) та дізналася, як лікують дітей із ДЦП, аутичного спектру, розумовою відсталістю, про власноруч зроблену підвісну систему та інклюзивне навчання.

Обласний центр медико-соціальної реабілітації дітей розташований на бульварі Героїв Крут, 11. Відкрили його у 2008 році. У реабілітаційному центрі кожна дитина займається за індивідуальною програмою, яку створює реабілітаційна комісія, вона складається із провідних фахівців. Після огляду дитина проходить повний курс спеціальної  реабілітаційної програми. Студенти – майбутні медичні психологи разом із фахівцями проводили корекційні заняття з дітьми раннього віку, під наглядом спеціалістів використовували різні методики та вправи.

 

 

Студенти коледжу БДМУ отримали досвід в симуляційному центрі

опубліковано 6 лист. 2019 р., 01:36 Кафедра психології та філософії ‎(Підрозділ БДМУ, Чернівці)‎



Студенти коледжу БДМУ 1 групи 4 курсу спеціальності «Медсестринство» разом з куратором  Анною Слубською відвідали Центр симуляційної медицини та інноваційних технологій БДМУ. Студенти мали змогу відпрацювати навички: надання першої невідкладної допомоги, реанімації новонароджених, догляду за новонародженою дитиною, внутрішньовенних та внутрішньом'язевих ін’єкцій на манекенах, зняття кардіограми. 



 
  


Акція до Всесвітнього дня психічного здоров’я

опубліковано 15 жовт. 2019 р., 06:32 Кафедра психології та філософії ‎(Підрозділ БДМУ, Чернівці)‎

9 жовтня з нагоди Всесвітнього Дня психічного здоров’я на вул. О.Кобилянської співробітники кафедри психології та філософії Вищого державного навчального закладу України «Буковинський державний медичний університет», медико-психологічного центру БДМУ спільно з членами Чернівецької філії Української спілки психотерапевтів та за підтримки управління молоді та спорту облдержадміністрації провели просвітницько-профілактичну акцію «Психічне здоров’я як людська цінність».

Т. в. о. завідувача кафедри психології та філософії, доцент Марина Тимофієва наголосила на важливості просвіти серед населення щодо питань психічного здоров’я особистості, підкресливши нероздільність процесів психіки та тіла. Доцент Марина Тимофієва закцентувала увагу на збереженні психіки людини в умовах сьогодення, враховуючи впливи зовнішнього середовища, харчування, медикаментозного навантаження, способу життя, оточення, професійної спрямованості, підтримки/відторгнення соціуму та безперервності інформаційних потоків. Окрім того, т. в. о. завідувача кафедри психології та філософії відзначила актуальність підготовки студентів спеціальності «Медична психологія» в Буковинському державному медичному університеті.

Голова Чернівецької філії УСП, асистент кафедри нервових хвороб, психіатрії та медичної психології ім. С. М. Савенка БДМУ Ірина Блажіна зазначила, що розуміння феномену стигматизації дозволяє виділити найбільш ефективні способи проведення дестигматизаційної роботи, що, в свою чергу, призведе до покращення якості адаптації в суспільстві.

Доцент кафедри психології та філософії Олеся Павлюк висвітлила основні психологічні фактори подолання криз професійного становлення, динаміку їх розвитку в процесі навчально-професійної діяльності майбутнього фахівця, що дозволяє виявити нові резерви подолання психологічних криз. Адже вибір професії є ключовим моментом в житті молодої людини, який стимулюється і соціальними вимогами, і особистими мотивами стати самостійним.  Якщо особистісні особливості і вимоги до професії узгоджуються один з одним, то у молодої людини виникають відчуття задоволення своїм покликанням, відбувається розвиток її здібностей і схильностей. У разі ж їх неузгодженості професія  стає джерелом болісних переживань і деформує особистість.

Під час проведення заходу кандидат психологічних наук, старший викладач кафедри психології та філософії, психолог медико-психологічного центру БДМУ Любов Любіна провела майстер-клас, на якому чернівчани та гості міста ознайомились з ефективними техніками емоційного відреагування з метою розвитку навичок рефлексії, усвідомлення, розпізнавання та вираження власних емоцій і почуттів. Окрім того, присутні мали можливість отримати інформацію про особливості надання психологічної та  психотерапевтичної допомоги сім’ям та дітям з питань подружніх та дитячо-батьківських стосунків з точки зору системної сімейної психотерапії.

Кандидат психологічних наук, викладач кафедри психології та філософії, психолог медико-психологічного центру БДМУ Вікторія Осипенко проводила роз’яснювальну роботу серед учасників акції  щодо значимості своєчасного звернення до психолога з метою ефективного розв’язання актуальних проблем особистості. На акції було представлено досвід роботи плейбек-театру МПЦ БДМУ «Луна як імпровізаційно-психотерапевтичного театру. Окрім того, було продемонстровано елементи роботи у психотерапевтичному напрямку «Психодрама» для психологів та соціальних педагогів гімназій, ліцеїв та шкіл міста.

Керівник Медико-психологічного центру БДМУ, доцент кафедри кафедри внутрішньої медицини, фізичної реабілітації та спортивної медицини Олександр Поліщук детально розповів учасникам заходу про значимість, сутність й функціональну різницю професій психолога, медичного психолога, психотерапевта та психіатра. Також Олександр Поліщук поділився останнім досвідом роботи МПЦ БДМУ з викладачами кафедри практичної психології ЧНУ ім. Юрія Федьковича.

Щиро вдячні  Чернівецькій обласній державній адміністрації та заступнику начальника управління молоді та спорту Боштану Артуру Миколайовичу за підтримку заходу.

На заході можна було побачити різноманітні майстер-класи з арт-терапії. Вперше до просвітницько-профілактичного заходу долучились представники каністерапії (сучасний напрямок терапії за допомогою собак), який стає все більш популярним в Україні.

Під час заходу лунала музика, яка створювала настрій присутнім.

      Проведення заходу відбувалось за активної й жвавої участі чернівчан та гостей міста, що свідчить про необхідність надання кваліфікованих роз’яснень щодо проблеми збереження психічного здоров’я як складової здоров’я людини загалом.


 

1-10 of 190