Головна‎ > ‎

Новини

Науковий семінар "Напрями психології - мій вибір"

опубліковано Вікторія Піщальник

Пізнання починається з подиву.

Аристотель

21 листопада  на кафедрі психології та філософії доц. Марина Тимофієва, викладач Любов Любіна, зав. інформаційно-бібліографічним відділом Аліна Ширєнкова, провідний бібліотекар Софія Задерей, провели науковий семінар для  студентів медичного факультету №4, ІІ курсу, спеціальності «Медична та психологічна реабілітація, на тему «Напрямки психології – мій вибір».

Фактом сучасної психологічної науки є те, що у неї немає однозначного набору дослідницьких методів. Існуючі методи психології отримують свою інтерпретацію в рамках тієї чи іншої наукової школи. Саме тому психологія підрозділяється на безліч наукових напрямків. 

Науковий семінар спрямований на більш глибше пізнання студентами різних нарямків психології. Доц. Марина Тимофієва представила презентацію та практичні вправи з різних напрямків.  Студенти брали активну участь у підготовці до семінару. 

Любов Любіна презентувала сучасний стан розвитку напрямків психології та психотерапії в Україні. Висвітила особливості діяльності Української спілки психотерапевтів Європейської асоціації психотерапії. Представила напрямки діяльності Чернівецької філії УСП.

Аліна Ширєнкова та Софія Задерей підготували бібліографічний огляд літератури з обраної теми наукового семінару.

Знання є результатом збору отриманих вражень. Загальна сума пізнаного може бути поштовхом до пробудження внутрішнього пізнання.

   
  
  

Профорієнтаційна робота з старшокласниками чернівецької гімназії № 5

опубліковано 16 лист. 2017 р., 03:52 Вікторія Піщальник

Завідувач кафедри психології та філософії, проф. Алла Борисюк зазначає, що осіння пора викликає низку різноманітних емоцій та ставлень.

У багатьох людей все частіше може спостерігатися пригнічений настрій, відсутність бажання зустрічатися з людьми, ходити на роботу, виконувати щоденні господарські справи.

Осінній смуток в народі зазвичай асоціюють та ототожнюють з депресією. Варто зауважити, що не кожне зниження життєвої активності та настрою може йменуватися депресією у її медичному (класичному) розумінні. Депресія – це психічний розлад, що характеризується порушеннями мисленнєвої сфери, байдужістю до навколишньої дійсності й втратою здатності переживати радість, суттєвим зниженням рухової активності впродовж тривалого часу (більше двох тижнів). Загострення класичної депресії може спостерігатись як восени, так і навесні. Характеризуючи осінню нудьгу, більш доречно говорити про сезонне зниження активності, депресивний настрій, субдепресію або так звану сезонну депресію.

Студенти-медики під час зустрічі з учнями 10-11 класів чернівецької гімназії № 5 розповіли як  запобігти виникненню сезонної депресії або успішно її подолати. Наголосили на необхідності достатнього освітлення помешкання, користі від прогулянок на свіжому повітрі, важливості повноцінного сну, значущості     живого емоційного спілкування тощо.

Особливу увагу майбутні медики приділили необхідності правильного калорійного харчування, наголосивши, що під час інтенсивного розумового напруження необхідна поживна і різноманітна їжа і збалансований комплекс вітамінів. Такі продукти, як риба, сир, горіх. стимулюють роботу головного мозку.

Також майбутні лікарі розповіли про особливості студентського життя в БДМУ і запросили до дружньої студентської родини.

 

 

Засідання студентського наукового гуртка

опубліковано 10 лист. 2017 р., 03:24 Вікторія Піщальник

10 жовтня на кафедрі психології та філософії в межах роботи студентського наукового гуртка проведено науково-практичний семінар на тему: «Теоретико-методологічні аспекти мотивації навчання студентів-медиків. Учасники гуртка науково підійшли до аналізу структурних компонентів мотивації, а також мали можливість дослідити власну модель мотиваційної сфери.

У заході брали участь студенти 2 курсу спеціальності «Медична та психологічна реабілітація», 1-3 курсу «Лікувальна справа», керівник наукового гуртка - викладач Анна Слубська

Доцент Марина Тимофієва підготувала тренінг, на якому були створені умови для  розвитку вольової та мотиваційної сфер особистості, підібрані завдання з метою корекції внутрішньоособистісних  дисгармоній особистості, інтересу і прагнення до самоорганізації, наполегливості, розвитку здатності до самопізнання та самовдосконалення.

Студент 3 курс, 26 групи,  спеціальності «Лікувальна справа» Арсен Пархоменко представив  матеріали власної науково-дослідної роботи. 

Зустріч студентів з експертом Реанімаційного Пакету реформ

опубліковано 9 лист. 2017 р., 04:24 Вікторія Піщальник   [ оновлено 9 лист. 2017 р., 04:25 ]

2 листопада 2017 року у Вищому державному навчальному закладі України «Буковинський державний медичний університет» відбулася зустріч студентів 1 курсу та викладачів з експертом Реанімаційного Пакету реформ Олександром Ябчанка. 

Із вступним словом виступила завідувач кафедри психології та філософії проф. Алла Борисюк, яка зазначила, що проведення заходів, які  присвячені проблематиці реформ, є дуже інформативними для науковців та студентів. Наголосила на важливості знань про те які реформи впроваджуються в Україні, які проблеми вирішує конкретна реформа, як вона зачіпає пересічного громадянина, які можливості відкриває, з яких елементів складається.

У звязку з тим, що нещодавно Верховна Рада України ухвалила медичну реформу, така зустріч є дуже актуальною саме для медичного університету. Захід відбувся у форматі лекції-дискусії на якій розглядалися наступні питання:


1.    Які етапи впровадження медичної реформи?

2.    Від кого залежить підвищення якості медичних послуг?

3.    Гарантований пакет медичних послуг: як отримати і чи насправді він безкоштовний?

4.    Як і навіщо укладати декларацію про вибір лікаря первинної медичної допомоги?

Запрошений експерт Реанімаційного Пакету реформ Олександр Ябчанка зазначив: «Ухвалення Радою законопроектів – це ще далеко не реформа, а лише можливість її реалізувати. Впровадження буде залежати від ефективної взаємодії органів місцевого самоврядування, обласних і районних державних адміністрацій, керівників медичних закладів, медичних працівників громадських організацій, і звичайно, активності громадян. Кожен має виконати свою частину роботи».


 


 

Співробітники БДМУ розповідали чернівчанам як берегти психічне здоров’я

опубліковано 12 жовт. 2017 р., 02:09 Вікторія Піщальник

Під час заходу
 Акція проводилася з нагоди відзначення Дня психічного здоров′я.

 10 жовтня співробітники кафедри психології та філософії спільно з медико-психологічним центром БДМУ провели просвітницько-профілактичну акцію «Психічне здоров’я як людська цінність».

Ідея проведення акції є спільним проектом медико-психологічного центру, кафедри психології та філософії Вищого державного навчального закладу України «Буковинський державний медичний університет» та Чернівецької філії Української спілки психотерапевтів. До акції активно долучились викладачі та студенти кафедри практичної психології Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича.

Мета акції – привернути увагу суспільства до психічного здоров'я, сприяти промоції турботи про психічне здоров'я та подолати стигму щодо його розладів. Форма проведення – надання роз’яснень, консультацій та рекомендацій населенню міста Чернівці та області.

Під час проведення заходу чернівчани та гості міста мали можливість отримати інформацію про особливості надання психологічної та  психотерапевтичної допомоги, спробувати арт-терапевтичні методики, ознайомитись з сучасними психотерапевтичними напрямками (системною сімейною психотерапією, психоаналізом, гештальт-терапією, психодрамою, арт-терапією тощо).

Студентський Playback-театр «Луна» МПЦ БДМУ

презентував короткі перфоманси як унікальну психотерапевтичну взаємодію між акторами і глядачами. Люди, які розповідали історію або випадок зі свого життя, самі обирали акторів для виконання ролей та спостерігали за відтворенням своєї історії, набираючи артистичної форми і послідовності.

Всесвітній день психічного здоров’я (World Mental Health Day)

введено з 1992 року за ініціативи Всесвітньої федерації психічного здоров’я (World Federation for Mental Health), з метою інформування населення щодо проблем психічного здоров’я і способів його профілактики. Психічне здоров’я – це невід’ємна частина і важливий компонент здоров’я людини. Воно визначається як стан благополуччя, за якого кожна людина може реалізувати свої здібності та особистий потенціал, протистояти життєвим стресам, продуктивно й плідно працювати, робити свій внесок в життя суспільства.

    

  

   

Зустріч з представниками Українсько-польського центру реабілітації VOTUM.

опубліковано 9 жовт. 2017 р., 02:03 Вікторія Піщальник

В червні 2017 року, у Вищому державному навчальному закладі України «Буковинський державний медичний університет» на кафедрі психології на філософії відбулася зустріч з представниками Українсько-польського центру реабілітації  VOTUM.

Зустріч пройшла в межах обміну інформацією про підготовку фахівців спеціальностей «Медична психологія» і «Медична та психологічна реабілітація».

Завідувач кафедри психології та філософії Алла Борисюк розповіла про актуальність та важливість підготовки фахівців за спеціальностями «Медична та психологічна реабілітація», «Медична психологія».

Студенти та викладачі кафедри мали змогу поспілкуватися з Павлом  Адамкєвічем – реабілітологом, президентом «Польського центру функціональної реабілітації» Вотум (м. Краків); Пшемиславом Щагловскі – фінансовим директором центру;  Ян Ваном – директором «Центру відшкодування» та «Центру медичної освіти»; Марією Климович – реабілітологом, президентом «Центру медичної освіти» (м. Івано-Франківськ).

Запрошені гості розповіли про діяльність та послуги  Центру реабілітації, а також запропонували нашим студентам пройти міжнародне навчання та курси в Центрі медичної освіти. Центр надає широкий спектр підготовки, який включає в себе міжнародно визнані концепції медичної реабілітації та фізіотерапії, неврологопедії  і нейропсихології.

У випадку отримання освіти в Центрі студенти мають змогу пройти стажування в реабілітаційній клініці Кракова і в подальшому отримати престижну роботу в клініках Польщі. 

 

Студентам БДМУ прочитали лекцію в Чернівецькій ОДА

опубліковано 19 вер. 2017 р., 23:35 Вікторія Піщальник

Студентам БДМУ прочитали лекцію в Чернівецькій ОДА
 18 вересня у межах роботи наукового гуртка кафедри психології і філософії

та Школи лідерів студенти БДМУ відвідали Чернівецьку обласну державну адміністрацію. Завідувач кафедри психології та філософії, проф. Алла Борисюк, викладач кафедри, к. політ. н. Олеся Павлюк, викладач кафедри к. психол. н. Вікторія Осипенко разом зі студентами зустрілися з першим заступником голови ОДА Михайлом Павлюком. Під час зустрічі Михайло Павлюк прочитав студентам лекцію на тему «Демократичні цінності в контексті викликів сучасності». Захід був приурочений до Міжнародного дня демократії, який цього року відзначали 15 вересня.

    Для молодого покоління, яке буде вперше віддавати свій голос на виборах, було дуже корисно почути лекцію на зазначену тему в стінах виконавчого і законодавчого органу обласної влади, відчути відкритість влади та її доступність. Лектор, к. політ. н. Михайло Павлюк детально розкрив механізми демократії, акцентуючи увагу, що вони засновані на вільному волевиявленні народу, неухильному дотриманні прав і свобод людини, а також тісно пов’язані із забезпеченням правопорядку, стабільності та цілісності її інститутів.

    Студенти мали змогу також ознайомитись із структурними підрозділами адміністрації, структурою апарату, функціями, інвестиційною та зовнішньоекономічною діяльністю.

    Міжнародний день демократії  - проголошений Генеральною Асамблеєю ООН 13 грудня 2007 року резолюцією, яка присвячена підтримці зусиль урядів з розвитку і зміцненню демократій (Резолюція № A / RES / 62/7). Відзначається щорічно 15 вересня починаючи з 2008 року. Міжнародний день демократії був заснований в зв'язку з прийняттям у вересні 1997 року Міжпарламентським союзом Загальної декларації про демократію.

  

  \

 

Студентка БДМУ – у числі переможців Всеукраїнської олімпіади з психології

опубліковано 11 черв. 2017 р., 23:29 Вікторія Піщальник

Студентка БДМУ – у числі переможців Всеукраїнської олімпіади з психології
 Впродовж 1-2 червня на базі Одеського національного медичного університету пройшов ІІ етап Всеукраїнської олімпіади з психології для студентів вищих медичних та фармацевтичних навчальних закладів України.

Від Вищого державного навчального закладу України «Буковинський державний медичний університет» участь в олімпіаді взяла Олена Борсук (III курс, 16 група, спеціальність «Лікувальна справа»).

Студентка БДМУ продемонструвала високий рівень знань та за підсумками олімпіади, нагороджена дипломом переможця II ступеня (науковий керівник – професор Алла Борисюк, завідувач кафедри психології та філософії). Від імені ректорату щиро вітаємо Олену та її наукового керівника з перемогою та бажаємо нових здобутків.

Психологи БДМУ провели практикум «Значення, місце і роль медичної сестри»

опубліковано 31 трав. 2017 р., 23:31 Вікторія Піщальник

Психологи БДМУ провели практикум «Значення, місце і роль медичної сестри»
 25 травня викладачі кафедри психології та філософії, психологи медико-психологічного центру БДМУ к. психол. н. Любов Любіна 
та к. психол. н. Вікторія Осипенко взяли активну участь у роботі пресимпозіуму «Особливості роботи персоналу лікарень та поліклінік»

Пресимпозіум проводився в рамках Міжнародного симпозіуму «Теорія та практика репродукції людини». Для учасників пресимпозіуму спікерами Любіною Л. та Осипенко В. було проведено психологічний практикум «Значення, місце і роль медичної сестри».

Вікторія Осипенко, модератор пресимпозіуму, виступила з міні-лекцією «Специфіка професійної ролі медичної сестри»та провела гру-драматизацію «Опікун, порадниця, мама, старша сестра, начальник, виконавець, психотерапевт, «цап відбувало»… Хто Я?». Учасники практикуму мали можливість «приміряти» властиві та невластиві для себе професійні ролі, оцінити їхні слабкі та сильні сторони у професійній сфері, а також «дослідити» професійний простір та особливості рольової взаємодії: «медична сестра – лікар», «медична сестра – медична сестра», «медична сестра – пацієнт», «медична сестра – родичі пацієнта».

Любов Любіна провела з учасниками тренінг особистісного зростання «Емоційна компетентність та асертивність як риси особистості медичної сестри». Основною метою психологічного тренінгу було відпрацювання практичних навичок розпізнання власних емоцій та емоцій інших людей, визначення власних успішних стратегій самомотивації, встановлення та підтримання позитивних міжособистісних комунікацій, оволодіння способами ефективного управління стресом. Учасники працювали в форматі малих груп. В процесі групової роботи, на основі рольової гри «Складний пацієнт», учасники мали можливість визначити власну домінуючу стратегію взаємодії (пасивна, маніпулятивна, конфліктна, асертивна) з «конфліктними пацієнтами».

По завершенню роботи, учасники пресимпозіуму дали зворотній зв'язок щодо необхідності та важливості психологічних знань, умінь й навичок в роботі медичної сестри, яка повинна вміти витримувати велике комунікативне навантаження, значний рівень психоемоційної напруги і професійного стресу.

 

В БДМУ обговорили психологічні особливості розвитку дітей раннього віку

опубліковано 22 трав. 2017 р., 03:20 Вікторія Піщальник

Під час заходу
 17 травня з нагоди Дня сім’ї на кафедрі психології та філософії професор 
Алла Борисюк, доц. Марина Тимофієва, викладач Олеся Павлюк провели науковий семінар для  студентів медичного факультету №4, І курсу, спеціальності «Медична та психологічна реабілітація, VI курсу спеціальності «Медична психологія» на тему «Психологічні особливості розвитку дітей раннього віку. Теорія».

Зав. кафедри Алла Борисюк переконана у тому, що успіху у вихованні поколінь можна досягти тільки спільними зусиллями сім'ї, школи і громадськості. Підкреслила актуальність наукового семінару, оскільки сімейне виховання, батьківська педагогіка закладають основи для розвитку особистості, формують характер молодої людини, моральні почуття, поведінку, громадянську зрілість.

Викладачем Олесею Павлюк на науковий семінар було запрошено Месюк Наталію, психолога обласного центру соціальних служб сім’ї, дітей та молоді, яка вважає, що у здорових сім’ях дитина будує стосунки безпечної прив’язаності з батьками у такий самий природний спосіб, як вона дихає, їсть, усміхається, плаче… і поза тим, що батьки задовольняють потреби своєї дитини, вони насправді «танцюють» з нею.

Втім, є інші сім’ї, у яких дитина не лише не танцює, але й навіть не чує звуків музики. У цих сім’ях дитина не спроможна сформувати стосунки безпечної прив’язаності.

Викладачі разом зі студентами під час тренінгу визначали роль та місце сімейних форм виховання, розкривали соціально-психологічні особливості дітей, аналізували закономірності розвитку дитини на різних вікових етапах та особливості її адаптації до сім’ї, акцентувати увагу на методах та формах виховання й налагодження взаємин із дітьми, шляхів підтримки довготривалих стосунків.

Марина Тимофієва підготувала презентацію та розкрила теорію об’єктних відносин впливового британського аналітика, яка стояла біля витоків дитячого психоаналізу, ігрової психоаналітичної терапії і теорії об'єктних відносин – Мелані Кляйн, яка найважливішим чинником і підґрунтям психічного розвитку, вважала взаємодію дитини з матір'ю і материнськими грудьми. Однак далеко не завжди процес грудного годування і особливості материнської турботи повністю відповідають запитам дитини і позитивному розвитку особистості.

Майбутні лікарі-психологи отримали досвід проведення тренінгу мета якого: формування усвідомленого рішення батьків щодо створення сімей усиновителів, опікунів, піклувальників, прийомних та дитячих будинків сімейного типу шляхом формування необхідних сфер компетентностей.

 

   

  


1-10 of 143