Головна‎ > ‎

Новини

Студентам БДМУ прочитали лекцію в Чернівецькій ОДА

опубліковано 19 вер. 2017 р., 23:35 Вікторія Піщальник

Студентам БДМУ прочитали лекцію в Чернівецькій ОДА
 18 вересня у межах роботи наукового гуртка кафедри психології і філософії

та Школи лідерів студенти БДМУ відвідали Чернівецьку обласну державну адміністрацію. Завідувач кафедри психології та філософії, проф. Алла Борисюк, викладач кафедри, к. політ. н. Олеся Павлюк, викладач кафедри к. психол. н. Вікторія Осипенко разом зі студентами зустрілися з першим заступником голови ОДА Михайлом Павлюком. Під час зустрічі Михайло Павлюк прочитав студентам лекцію на тему «Демократичні цінності в контексті викликів сучасності». Захід був приурочений до Міжнародного дня демократії, який цього року відзначали 15 вересня.

    Для молодого покоління, яке буде вперше віддавати свій голос на виборах, було дуже корисно почути лекцію на зазначену тему в стінах виконавчого і законодавчого органу обласної влади, відчути відкритість влади та її доступність. Лектор, к. політ. н. Михайло Павлюк детально розкрив механізми демократії, акцентуючи увагу, що вони засновані на вільному волевиявленні народу, неухильному дотриманні прав і свобод людини, а також тісно пов’язані із забезпеченням правопорядку, стабільності та цілісності її інститутів.

    Студенти мали змогу також ознайомитись із структурними підрозділами адміністрації, структурою апарату, функціями, інвестиційною та зовнішньоекономічною діяльністю.

    Міжнародний день демократії  - проголошений Генеральною Асамблеєю ООН 13 грудня 2007 року резолюцією, яка присвячена підтримці зусиль урядів з розвитку і зміцненню демократій (Резолюція № A / RES / 62/7). Відзначається щорічно 15 вересня починаючи з 2008 року. Міжнародний день демократії був заснований в зв'язку з прийняттям у вересні 1997 року Міжпарламентським союзом Загальної декларації про демократію.

  

  \

 

Студентка БДМУ – у числі переможців Всеукраїнської олімпіади з психології

опубліковано 11 черв. 2017 р., 23:29 Вікторія Піщальник

Студентка БДМУ – у числі переможців Всеукраїнської олімпіади з психології
 Впродовж 1-2 червня на базі Одеського національного медичного університету пройшов ІІ етап Всеукраїнської олімпіади з психології для студентів вищих медичних та фармацевтичних навчальних закладів України.

Від Вищого державного навчального закладу України «Буковинський державний медичний університет» участь в олімпіаді взяла Олена Борсук (III курс, 16 група, спеціальність «Лікувальна справа»).

Студентка БДМУ продемонструвала високий рівень знань та за підсумками олімпіади, нагороджена дипломом переможця II ступеня (науковий керівник – професор Алла Борисюк, завідувач кафедри психології та філософії). Від імені ректорату щиро вітаємо Олену та її наукового керівника з перемогою та бажаємо нових здобутків.

Психологи БДМУ провели практикум «Значення, місце і роль медичної сестри»

опубліковано 31 трав. 2017 р., 23:31 Вікторія Піщальник

Психологи БДМУ провели практикум «Значення, місце і роль медичної сестри»
 25 травня викладачі кафедри психології та філософії, психологи медико-психологічного центру БДМУ к. психол. н. Любов Любіна 
та к. психол. н. Вікторія Осипенко взяли активну участь у роботі пресимпозіуму «Особливості роботи персоналу лікарень та поліклінік»

Пресимпозіум проводився в рамках Міжнародного симпозіуму «Теорія та практика репродукції людини». Для учасників пресимпозіуму спікерами Любіною Л. та Осипенко В. було проведено психологічний практикум «Значення, місце і роль медичної сестри».

Вікторія Осипенко, модератор пресимпозіуму, виступила з міні-лекцією «Специфіка професійної ролі медичної сестри»та провела гру-драматизацію «Опікун, порадниця, мама, старша сестра, начальник, виконавець, психотерапевт, «цап відбувало»… Хто Я?». Учасники практикуму мали можливість «приміряти» властиві та невластиві для себе професійні ролі, оцінити їхні слабкі та сильні сторони у професійній сфері, а також «дослідити» професійний простір та особливості рольової взаємодії: «медична сестра – лікар», «медична сестра – медична сестра», «медична сестра – пацієнт», «медична сестра – родичі пацієнта».

Любов Любіна провела з учасниками тренінг особистісного зростання «Емоційна компетентність та асертивність як риси особистості медичної сестри». Основною метою психологічного тренінгу було відпрацювання практичних навичок розпізнання власних емоцій та емоцій інших людей, визначення власних успішних стратегій самомотивації, встановлення та підтримання позитивних міжособистісних комунікацій, оволодіння способами ефективного управління стресом. Учасники працювали в форматі малих груп. В процесі групової роботи, на основі рольової гри «Складний пацієнт», учасники мали можливість визначити власну домінуючу стратегію взаємодії (пасивна, маніпулятивна, конфліктна, асертивна) з «конфліктними пацієнтами».

По завершенню роботи, учасники пресимпозіуму дали зворотній зв'язок щодо необхідності та важливості психологічних знань, умінь й навичок в роботі медичної сестри, яка повинна вміти витримувати велике комунікативне навантаження, значний рівень психоемоційної напруги і професійного стресу.

 

В БДМУ обговорили психологічні особливості розвитку дітей раннього віку

опубліковано 22 трав. 2017 р., 03:20 Вікторія Піщальник

Під час заходу
 17 травня з нагоди Дня сім’ї на кафедрі психології та філософії професор 
Алла Борисюк, доц. Марина Тимофієва, викладач Олеся Павлюк провели науковий семінар для  студентів медичного факультету №4, І курсу, спеціальності «Медична та психологічна реабілітація, VI курсу спеціальності «Медична психологія» на тему «Психологічні особливості розвитку дітей раннього віку. Теорія».

Зав. кафедри Алла Борисюк переконана у тому, що успіху у вихованні поколінь можна досягти тільки спільними зусиллями сім'ї, школи і громадськості. Підкреслила актуальність наукового семінару, оскільки сімейне виховання, батьківська педагогіка закладають основи для розвитку особистості, формують характер молодої людини, моральні почуття, поведінку, громадянську зрілість.

Викладачем Олесею Павлюк на науковий семінар було запрошено Месюк Наталію, психолога обласного центру соціальних служб сім’ї, дітей та молоді, яка вважає, що у здорових сім’ях дитина будує стосунки безпечної прив’язаності з батьками у такий самий природний спосіб, як вона дихає, їсть, усміхається, плаче… і поза тим, що батьки задовольняють потреби своєї дитини, вони насправді «танцюють» з нею.

Втім, є інші сім’ї, у яких дитина не лише не танцює, але й навіть не чує звуків музики. У цих сім’ях дитина не спроможна сформувати стосунки безпечної прив’язаності.

Викладачі разом зі студентами під час тренінгу визначали роль та місце сімейних форм виховання, розкривали соціально-психологічні особливості дітей, аналізували закономірності розвитку дитини на різних вікових етапах та особливості її адаптації до сім’ї, акцентувати увагу на методах та формах виховання й налагодження взаємин із дітьми, шляхів підтримки довготривалих стосунків.

Марина Тимофієва підготувала презентацію та розкрила теорію об’єктних відносин впливового британського аналітика, яка стояла біля витоків дитячого психоаналізу, ігрової психоаналітичної терапії і теорії об'єктних відносин – Мелані Кляйн, яка найважливішим чинником і підґрунтям психічного розвитку, вважала взаємодію дитини з матір'ю і материнськими грудьми. Однак далеко не завжди процес грудного годування і особливості материнської турботи повністю відповідають запитам дитини і позитивному розвитку особистості.

Майбутні лікарі-психологи отримали досвід проведення тренінгу мета якого: формування усвідомленого рішення батьків щодо створення сімей усиновителів, опікунів, піклувальників, прийомних та дитячих будинків сімейного типу шляхом формування необхідних сфер компетентностей.

 

   

  


Науковець Єльського університету (США) взяла участь в семінарі-практикумі в БДМУ

опубліковано 2 трав. 2017 р., 23:50 Вікторія Піщальник

Науковець Єльського університету (США) взяла участь в семінарі-практикумі в БДМУ
 26 квітня до Всеукраїнського дня психолога на кафедрі психології та філософії БДМУ було проведено семінар-практикум з міжнародною участю на тему «Психологічна реабілітація: міжнародний досвід».

Запрошений лектор семінару Марта Бойко (PhD, дослідник з проблем глобального здоров’я Інституту міжнародного навчання (США), постдокторський дослідник Єльського університету (США), учасник Програми наукових досліджень імені Фулбрайта) зосередила увагу на комплексному підході і мультидисциплінарній співпраці у наданні психосоціальної допомоги у США.

Дослідниця поділилась досвідом мультидисциплінарної співпраці у психосоціальному супроводі осіб, що пережили травму (на прикладі клініки Errera Community Care Center Veterans Affairs (VA), Кентуккі, США).

Завідувач кафедри психології та філософії, професор Алла Борисюк  висвітлила основні аспекти роботи чернівецьких лікарів-психологів та практичних психологів, що надають психологічну допомогу, здійснюють кризову інтервенцію, проводять психокорекційні заходи серед учасників АТО, внутрішньопереміщених осіб й волонтерів.

Семінар об’єднав психологів, психотерапевтів, психіатрів, студентів та інших зацікавлених в даній тематиці осіб.

До уваги учасників були представлені доповіді, що охоплюють проблему психологічної реабілітації з різних сторін, а саме:

«Інтегративний підхід до лікування ПТСР» (Оксана Мудра – лікар-психолог Чернівецької обласної психіатричної лікарні, Валентина Пушкарь – лікар-психіатр Чернівецької обласної психіатричної лікарні);

«Психологічна корекція емоційного стану військовослужбовців, що повернулися із зони бойових дій (групова та індивідуальна робота)» (доповідач Олена Фоменко – практичний психолог Чернівецької обласної психіатричної лікарні, практичний психолог Чернівецького військового   госпіталю);

«Робота з інтрузіями та флешбеками у військовослужбовців» (Тетяна Крайнічук – лікар-психолог Чернівецького обласного госпіталю ветеранів війни);

«Принципи індивідуальної роботи з травмою, занурення в неї: труднощі та переваги» (Олександра Усик – лікар-психолог Чернівецької обласної психіатричної лікарні);

«Індивідуальна терапія внутрішньопереміщених осіб та учасників бойових дій» (Ярослав Пукас – лікар-психолог Чернівецької обласної психіатричної лікарні);

«Особливості проведення on-line консультування (досвід IPSO)»  (Оксана Пендерецька – викладач кафедри психології та філософії Вищого державного навчального закладу України «Буковинський державний медичний університет», психолог медико-психологічного центру БДМУ).

Керівник медико-психологічного центру БДМУ, доцент Олександр Поліщук зробив акцент на актуальній проблемі - відсутності спеціальних інституцій соціального супроводу і тривалої психосоціальної підтримки осіб, які пережили травму, що є необхідним чинником ресоціалізації та реабілітації.

Викладачі кафедри психології та філософії та психологи медико-психологічного центру БДМУ Олеся Павлюк, Любов Любіна, Марина Тимофієва, Оксана Пендерецька та Вікторія Осипенко взяли активну участь в обговоренні проблемних питань, враховуючи власний психологічний і психотерапевтичний досвід роботи з учасниками бойових дій та їхніми сім’ями.

    

В БДМУ відбулася нарада провідних фахівців щодо підготовки медичних психологів

опубліковано 27 квіт. 2017 р., 23:12 Вікторія Піщальник

В БДМУ відбулася нарада провідних фахівців щодо підготовки медичних психологів26 квітня на кафедрі психології та філософії ВДНЗ України «Буковинський державний медичний університет» відбулась нарада профільних кафедр ВМНЗ України з навчальних дисциплін «Експериментальна психологія та психодіагностика», «Основи психотренінгу» підготовки фахівців за спеціальністю «Медична психологія».

У засіданні взяли участь завідувач кафедри психології та філософії БДМУ, професор Алла Борисюк, викладач кафедри загальної і медичної психології та педагогіки КНМУ ім. О.О. Богомольця Тетяна Тамакова, доцент Ніна Зорій, доцент Марина Тимофієва, кандидат психологічних наук, викладач Любов Любіна, кандидат психологічних наук, викладач Вікторія Осипенко, кандидат політичних наук, викладач Олеся Павлюк, викладач Оксана Пендерецька (БДМУ, кафедра психології та філософії).

На нараді обговорювались особливості організації навчального процесу на профільних кафедрах, а саме: планування роботи однопрофільних кафедр з навчальних дисциплін «Експериментальна психологія та психодіагностика», «Основи психотренінгу» на 2017-2018 н. р.; розробка і впровадження в навчальний процес новітніх комплексів навчально-методичного забезпечення.

Учасники наради обмінялися досвідом застосування методів підвищення ефективності засвоєння практичних навичок з експериментальної психології та психодіагностики,  основ психотренінгу під час проведення практичних занять для студентів спеціальності «Медична психологія» ВМНЗ України.

Студенти-медичні психологи БДМУ відзначили День науки

опубліковано 23 квіт. 2017 р., 23:55 Вікторія Піщальник

Під час заходу
 19 квітня з нагоди Всесвітнього Дня науки в читальному залі бібліотеки відбувся науковий семінар «Дослідження смисложиттєвих орієнтації майбутніх психологів».

У заході брали участь студенти І курсу спеціальності «Медична та психологічна реабілітація», завідувач кафедри психології та філософії, професор Алла Борисюк, доцент Марина Тимофієва, провідний бібліотекар інформаційно-бібліографічного відділу Софія Задерей.

Під час заходу був представлений аналіз останніх досліджень і публікацій з даної тематики; розкриті структурні компоненти смислу життя в теоріях А. Адлера та К. Юнга, в теорії особистості В. Франкла та концепції смисложиттєвих орієнтацій Д. О. Леонтьєва.

Метою даного наукового семінару була експлікація провідних смисложиттєвих орієнтацій майбутніх психологів. Емпіричне дослідження смисложиттєвих орієнтацій майбутніх психологів було проведено напередодні, з результатами якого були ознайомлені учасники заходу.

Своєю активною позицією, правдивими та самокритичними відповідями й думками майбутні психологи додавали яскравості заходу.

     

      

  

Викладачі БДМУ провели психологічний тренінг для студентів ЧНУ ім. Ю.Федьковича

опубліковано 19 квіт. 2017 р., 02:49 Вікторія Піщальник

Під час тренінгу
 В рамках співпраці між вищими навчальними закладами м. Чернівці викладачами кафедри психології та філософії, психологами МПЦ зі студентами-психологами ЧНУ було проведено тренінг «Системний сімейний та психодраматичний підходи в психотерапії»

10 квітня 2017 року базі кафедри практичної психології (зав.кафедри доц. Радчук В.М.) факультету педагогіки, психології та соціальної роботи Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича викладачі кафедри психології та філософії, психологи медико-психологічного центру БДМУ к.психол.н. Любов Любіна та к.психол.н. Вікторія Осипенко провели тренінг на тему «Системний сімейний та психодраматичний підходи в психотерапії» із студентами 4-го курсу напряму підготовки «Практична психологія».

Основною метою тренінгу була демонстрація методів системної сімейної психотерапії та психодрами. В процесі групової роботи, на основі рольової гри, студенти мали можливість визначити  особливості сімей в залежності від кількості дітей та порядку їх народження.

Учасники групи мали можливість досліджувати особливості та історію розвитку своєї сім’ї, її динаміку враховуючи психологічний зміст основних стадій життєвого циклу сім’ї (повторюваність та регулярність певних сімейних подій, особливості функціонування, розподіл сімейних ролей тощо).

Під час тренінгу, в сприятливій психологічній атмосфері, студенти аналізували свої відчуття та емоційні реакції на різних етапах функціонування сімейної системи. По завершенню роботи, учасники групи охоче обговорювали особливості та ризики життєвого циклу сім’ї, враховуючи необхідність перебудови всієї сімейної системи, перерозподілу сімейних ролей та обов'язків в залежності від етапу життєвого циклу сім’ї.

Студенти продемонстрували високий рівень професійних вмінь і навичок тренінгової форми роботи.

Довідка.

Системна сімейна психотерапія – комплекс психотерапевтичних прийомів і методів, де об'єктом психотерапевтичного впливу є вся родина, вся сімейна система. В системній сімейній психотерапії проблеми, з якими людина звертається на консультацію, розглядаються у їх взаємозв'язку із особливостями стосунків цієї людини з оточуючими, зокрема, з членами сім'ї.

Психодрама – це груповий психотерапевтичний метод, в якому використовується інструмент драматичної імпровізації для вивчення внутрішнього світу людини, соціальної поведінки, різноманітних взаємодій. Дієвий в роботі з дітьми та дорослими різного віку, професій, соціального стану, так як дає людині можливість активно експериментувати як з реалістичними, так і з нереалістичними життєвими ролями, вибудовувати стратегію поведінки з різних рольових позицій (як самого учасника групи, так і оточуючих його людей).

   

  

Викладачі кафедри взяли участь у практичному семінарі «Соціально-психологічна підтримка адаптації ветеранів АТО»

опубліковано 13 квіт. 2017 р., 04:44 Вікторія Піщальник

Показується image3.JPG

     29 березня 2017 року завідувач кафедри психології та філософії БДМУ, професор Алла Борисюк, керівник медико-психологічного центру БДМУ, доцент Олександр Поліщук та викладач кафедри психології та філософії БДМУ, психолог медико-психологічного центру Вікторія Осипенко долучилися до роботи практичного семінару «Соціально-психологічна підтримка адаптації ветеранів АТО», проведеного обласним центром соціальних служб у Чернівцях

Учасники заходу мали можливість детально ознайомитись з програмою соціально-психологічної підтримки ветеранів АТО (ідеї посттравматичного зростання, розвитку стресостійкості, когнітивно-поведінкова модель) та одержати перший в Україні професійний посібник «Соціально-психологічна підтримка адаптації ветеранів АТО: посібник для ведучих груп», виданий Інститутом психічного здоров’я Українського католицького університету. Ведучий семінару – один з авторів посібника – професор, виконавчий директор Інституту психічного здоров’я УКУ, супервізор в КПТ-напрямку Віталій Климчук висвітлив основі фокуси програми СППА (в). Під час семінару були надані рекомендації щодо тривалості та частоти занять, мотиваційні інтервенції для ветеранів, надані поради ведучим груп щодо стилю й форми роботи. Ведучий семінару закцентував увагу на планах занять, їхньому змісті із деталізацією кожного виду робіт, обґрунтував добірку психологічних вправ та технік. Викладачі кафедри взяли активну участь в обговорені програми та можливості застосувати програму на території Чернівецької області з ветеранами АТО та їхніми сім’ями. 

Показується image1.JPG Показується image2.JPG

Показується Климчук.jpg Показується климчук 3.jpg

Показується климчук 2.jpg

Робота гуртківців з методиками позитивної крос-культурної психотерапії

опубліковано 11 квіт. 2017 р., 23:20 Вікторія Піщальник   [ оновлено 12 квіт. 2017 р., 02:05 ]

 

4 квітня було проведене заняття Наукового гуртка на кафедрі психології та філософії. Доцент МаринаТимофієва представила техніки з позитивної крос-культурної психотерапії та арт-терапії. Гуртківці мали можливість дослідити індивідуальні властивості, особливості в міжособистісних стосунках, сфокусуватись на ресурсах, відчути свої здібності та отримати досвід прийняття відповідальності на себе.

Гармонійна особистість – це психологічно врівноважена особистість, злагоджена внутрішньо і зовнішньо, у неї характерний прояв цілісності психічних властивостей і процесів. Психологічна гармонія виробляється у процесі виховання особи й участі її у життєдіяльності. Поняття гармонії можна розглядати в різних аспектах. Основні з них: розмірне існування зовнішнього і внутрішнього буття особистості, тілесного, психічного і духовного буття; існування в різних середовищах – природному, предметному, соціальному. Ще один аспект гармонії особистості – узгодженість розвитку й функціонування основних сфер особистості.

Студенти проявили інтерес та активність в дослідженні, мали можливість пізнати баланс власних сфер життя. Також виступили з темами власних наукових вподобань.


 


1-10 of 137